جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طبیعت و محیط زیست

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با اشاره به این که نگاه اسلام به حیات و زندگی، با نشاط و امیدوارکننده می باشد، گفت: به دلیل این که اسلام دین افسرده ای نیست، نگاه ویژه ای به حفظ طبیعت و محیط زیست دارد.

حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به فرارسیدن بهار طبیعت، با بیان این که نگاه کردن به سبزی، گل، گیاه و آبادانی، براساس روایات موجب نشاط در انسان می شود، اظهار داشت: بر اساس سخنان پیامبر اکرم(ص)، اگر کسی نهالی دردستش بود و بداند که چند لحظه بین دنیا و قیاقت فاصله می باشد، باید آن نهال را بکارد.

 وی در ادامه به ثواب‌های فراوانی که اسلام برای درختکاری و آبادانی قائل شده، اشاره کرد و گفت: اسلام علاوه بر این که برای درختکاری اهمیت خاصی قائل است، برای محافظت از درخت نیز تأکید جدی نموده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر بهینه سازی فضاهای سبز و کاشت درختان بارور، گفت: همان طورکه دردوران گذشته کاشت درختان بارور را صدقه جاری می دانستند تا دیگران و آیندگان ازمیوه آن استفاده کنند، در مقطع فعلی نیز که با مشکل کم آبی مواجه هستیم، باید درختان کم آب بر و بارور بکاریم تا آیندگان از آن بهره مند شوند.

وی، با اشاره به مثبت ارزیابی نمودن درختکاری توسط جامعه تاکید کرد: باید هرکسی در محیط ادارات، اگر توانایی کاشت یک درخت را ندارد، برای نشاط و شادابی خود، در کنارش یک گلدان  گل قراردهد. همچنین افراد جامعه نسبت به کاشت درخت در محیط زندگی خود به نهاد های متولی این امر کمک نمایند.

حجت الاسلام اسماعیلی، با اشاره به این که نگاه اسلام به حیات و زندگی، با نشاط و امیدوارکننده می باشد، گفت: به دلیل این که اسلام دین افسرده ای نیست، لذا نسبت به چیزهایی مانند صله ارحام و دید و بازدیدها که نشاط آور روح می باشد، تاکید فراوانی کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha