پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی-امام جمعه راوند کاشان

حوزه/ حجت الاسلام اصل حسینی گفت: برای تبلیغ در مکان های تاریخی و گردشگری باید از مبلغین و روحانیون زباندان جوان، متخصص، خوش اخلاق و خوش فکر استفاده گردد.

حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی، امام جمعه راوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره از نظر جامعه ‌شناسان بهترین نوع تبلیغ است، گفت: با توجه به اینکه امروز دشمنان با تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها تمام توان خود را برای ضربه زدن به بنیان خانواده و جامعه اسلامی بکارگرفته اند، لذا روحانیون، طلاب و  مبلغین باید از طریق تبلغ چهره به چهره نقشه های دشمن را خنثی کنند.

وی، به تاثیرگذاری تبلیغ در ایام اربعین، فاطمیه، ایام عید و دیگر مناسبت های اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون و نیروهای مذهبی با حرکت های زیبای خود در این ایام می توانند جوانان را نسبت به اهداف دشمنان و تبیین آرمان های انقلاب و اسلام  بیشترآگاه سازند.

فرصت های تبلیغی در هنگام دیدار با اقوام

حجت الاسلام اصل حسینی با اشاره به اینکه براساس نظر روانشناسان ایام عید نوروز و شادی بهترین فرصتی است که مخاطب از نظر روحی و روانی آمادگی لازم برای شنیدن مطالب  تبلیغی را دارد، گفت: روحانیون و مبلغین دینی با برنامه ریزی درست و درساعت های مشخص، خصوصا درهنگام دیدار با دوستان و اقوام خود، می توانند بیشترین اثرگذاری را در عرصه تبلیغ داشته باشند.

امام جمعه راوند کاشان، با مثبت ارزیابی نمودن  طرح آرامش بهاری و خیمه معرفت با حضور روحانیون و مبلغین دینی که از طرف اداره اوقاف و امور خیریه در ایام عید نوروز برگزار می‌شود، افزود: براساس تجربیات سالهای گذشته روحانیون در فضای امامزادها و اقامه نماز جماعت در قالب طرح خیمه معرفت،  توانسته اند نوجوانان و جوانان زیادی را جذب برنامه‌های  خود کنند، ضمن اینکه اعتقاد داریم شادی و تفریح هم باید درجای خودش باشد.

برخورد محبت آمیز در هنگام تبلیغ

وی، برخورد مهربانانه با افراد را در بازدهی تبلیغ بسیار اثر گذار دانست و گفت: بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده طی سالیان گذشته ثابت شده که برخورد محبت آمیز و حضور روحانیون خوش فکر و جوان تاثیرات بسیار زیادی در تبلیغ ایام نوروزرا داشته، لذا در این ایام برای تبلیغ در مکان های تاریخی و گردشگری باید از مبلغین و روحانیون زباندان جوان، متخصص، خوش اخلاق و خوش فکر استفاده گردد.

امام جمعه راوند کاشان افزود: براساس سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت (ع) اگر روحانیون فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت تبلیغ چهره به چهره در مناسبت‌های مهم و زمان‌های مناسب به صورت کارشناسی شده و تخصصی انجام دهند، تاثیرات بسیار زیادی  در امر تبلیغ دین اسلام خواهد داشت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha