پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفر و طبیعت گردی

حوزه/ حجت الاسلام شمس فر، مسافرت و طبیعت گردی را کلاس درس خداشناسی دانست و گفت: سفر خوب، سفری توأم با خداشناسی و تفکر در آیات الهی درباره خلقت است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، مسافرت و طبیعت گردی را کلاس درس خداشناسی دانست و با اشاره به این که یک سفر خوب و مفید سفری است که دارای ابعاد معنوی و تفریحی سالم برای انسان باشد، گفت: سفر مناسب سفری است که دارای جنبه های بهره گیری معنوی، مادی و تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه سفر خوب سفری است که به اقتصاد خانواده فشار وارد نکند، بیان داشت: نباید چشم و هم چشمی ها و زیاده روی در هزینه های سفر، آرامش روحی و فکری اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه سفر معنوی و زیارتی علاوه بر ایجاد روحیه معنوی می تواند بهره گیری از مواهب طبیعی را در طول سفر نیز برای خانواده ها به همراه داشته باشد، اظهار داشت: برنامه ریزی برای سفرها باید به گونه ای باشد که ارتقای روحیه معنوی و جسمی برای انسان به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه سفر خوب و مورد تاکید در دین مبین اسلام سفری است که معصیت و گناه در پی نداشته باشد، خاطر نشان کرد: باید از سفر به هر محیطی که زمینه ساز گناه و معصیت است، دوری نمود و مراقب محیط و شرایط سفر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود همسفر خوب برای خانواده ها از دیگر ویژگی های یک سفر خوب و مفید است، ادامه داد: در مسافرت ها باید با اخلاق نیکو، سعه صدر، صبر، تعامل و همکاری و شوخی و نشاط در چار چوب دینی و اخلاقی همسفران خوبی برای هم باشیم.

استاد حوزه علمیه استان لرستان در پایان با بیان این که هم عقیده و هم فکر بودن همسفران نیز به یک سفر خوب و مفید برای بهره گیری معنوی و نشاط در طول سفر منجر می شود، گفت: در انتخاب همسفر نیز باید دقت داشته باشیم تا سفری همراه با آرامش روحی و فکری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha