سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 411971
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی، موسس حوزه علمیه شهرستان پلدختر استان لرستان و از روحانیون مبارز و انقلابی این استان، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی از روحانیون مبارز و انقلابی شهرستان پلدختر استان لرستان، امروز در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی، در بیمارستان شهید فیروزگر تهران دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این روحانی مجاهد و مبارز انقلابی، فردا چهارشنبه ۹ فروردین، از میدان شهید بهشتی شهرستان پلدختر به سمت مسجد اعظم این شهرستان برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم آن مرحوم پنجشنبه ۱۰ فروردین از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۱۹ در مسجد اعظم شهرستان پلدختر با حضور طلاب، روحانیون، مسئولان و مردم برگزار خواهد شد.

نگاهی گذار به دوران حیات پربار روحانی مبارز

حجت الاسلام و المسلمین بابایی در سال 1314 در پلدختر لرستان متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در پلدختر گذراند و در سال 1333 وارد حوزه علمیه خرم آباد شد و از سال 1333 تا 1342 در آنجا ماند و چندین سال از محضر آیت الله کمالوند(ره) بهره برد.

وی از سال 1342 به قم مهاجرت و در محضر اساتید آنجا به کسب علوم دینی پرداخت و ضمن تحصیل در کلاس های مقطع خارج حضرت امام(ره) نیز شرکت کرد.

امام خمینی(ره)، آیات عظام فاضل لنکرانی، نوری همدانی، آیت الله مشکینی و ... از اساتید این عالم بزرگوار بودند.

او در این سال ها همراه با علمای قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و 16 سال این مبارزه ادامه داد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بابایی در جریان حمله ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه، به شدت مصدوم و ضرباتی به فک و کتف او وارد شد و درمان وی سه سال به طول انجامید و آثار آن تا پایان عمر با او بود.

مسئولیت عقیدتی سیاسی لشکر ۸۴ ارتش و پادگان مهندسی بروجرد، تاسیس و مدیریت مدرسه علمیه امام صادق (ع) پلدختر، مدیریت امور مهاجران جنگ تحمیلی پلدختر،  ساخت مساجد متعدد و تربیت صدها طلبه و مبلغ دینی از جمله فعالیت های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بابایی است

وی همچنین بیش از 15 مسجد را در شهرستان پلدختر بنیانگذاری کرد و از کتاب های نوشته شده توسط ایشان می توان به بهداشت صورت، در مرگعزیزان چه باید کرد، زندگینامه محدث جزایری، زندگینامه و مقالاتی چون وجدان کاری در اسلام اشاره کرد.

* تسلیت امام جمعه پلدختر

امام جمعه پلدختر با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی روحانی مبارز و انقلابی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت حجت الاسلام محمد سوری که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درکنار مضجع شریف امام رضا(ع) خبر درگذشت عالم مجاهد ونستوه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا بابایی را مطلع شدم که موجب تاثرو تالم اینجانب گردید.

امام جمعه پلدختر در این پیام این مصیبت را به بیت مکرم آن مرحوم مغفور و وابستگان ایشان ومردم شریف، ولایتمدار و قدرشناس شهرستان پلدختر تسلیت گفت و افزود: ایشان زندگی خود را صرف تبلیغ دین در منطقه کردند و قبل ازانقلاب ازجمله روحانیون خط امام(ره) بودند که به دفاع از تفکر امام وانقلاب پرداختند ودرزمان جنگ هم درکنار رزمندگان اسلام به عنوان روحانی مبارز جنگیدند.

در این پیام ضمن ارج نهادن به خدمات و زحمات صادقانه این روحانی به انقلاب اسلامی ازخداوند متعال حشر با امام و شهدا را برای ایشان مسألت شده است.

* پیام تسلیت فرماندار

نعمت اله دستیاری با صدور پیامی درگذشت این روحانی انقلابی و مبارز دوران رژیم ستمشاهی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت جانگداز حجت الاسلام و المسلمین بابایی مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر موجب اندوه فراوان گردید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha