پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تئاتر سلسلة الذهب

حوزه/ نمایش آیینی «سلسلة الذهب» برای نخستین بار در آستان قدس رضوی، ویژه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی خورشید هشتم، در نمایشگاه مهر درخشان به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی سالاری، تهیه کننده نمایش آیینی «سلسلة الذهب» که هر روزه در نمایشگاه مهر درخشان واقع در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی اجرا می‌شود، اظهارداشت: مجموعه موسسه فرهنگی «آوین نگاران» به مدت 10 سال در زمینه تئاتر و نمایش‌های آیینی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر نمایش‌های فاخری در زمینه تئاتر توسط این مجموعه تولید و به نمایش در آمده است، تصریح کرد: تئاتر «سلسلة الذهب» اجرا شده در محل نمایشگاه «مهر درخشان»، تلفیقی از موسیقی، نریشن و مداحی است که سبک جدیدی در این عرصه به شمار می‌آید.

تهیه کننده نمایش «سلسلة الذهب» با بیان اینکه شاهد حرکت انقلابی در عرصه‌های فرهنگی مجموعه آستان قدس هستیم خاطرنشان کرد: برپایی نمایش «سلسله الذهب» با ارائه مفاهیم مذهبی برای نخستین بار در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که مورد استقبال زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گرفته است.

سالاری تصریح کرد: در نمایش «سلسلة الذهب» حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و در انتها تشریف فرمایی امام رضا(ع) به مشهد مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

تهیه کننده نمایش آیینی «سلسلة الذهب» با تشکر از یگان ویژه استان خراسان رضوی در تامین نیروهای هنرور عنوان کرد: از 23 اسفند ماه برنامه پیش تولید این نمایش آغاز شده و برگزاری و اجرای آن نیز تا 15 فروردین هر روز در دو سانس ساعات 18 و 20 به مدت 45 دقیقه ادامه خواهد داشت.

سالاری، استقبال از نمایش «سلسة الذهب» را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه این تئاتر مورد پسند مردم واقع شده و از همین‌رو احتمال اجرای آن در 3 سانس در روز نیز وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به عوامل و هنرمندان گفت: این نمایش به کارگردانی محمدرضا اربابی، مجری طرح محمد صفدری، و بازی یاسر نجفیان، حسن قادری و محمد مزروعی، طراح گریم - حجت خاکپور ، جلوه های میدانی - میلاد اربابی و مجری -محمود سعیدی مقدم روی صحنه می‌رود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha