جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که قرآن نقشه راه زندگی را برای ما ترسیم کرده است، گفت: اگر معاملات و کسب و کار ما منطبق بر دستورات الهی که در قرآن به آن اشاره شده است، باشد خداوند هم به مال ما برکت می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اگر زندگی انسان بر اساس دستورات خداوند که در قرآن کریم آمده‌، باشد، قطعاً به سعادت و کمال می‌رسد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: زندگی در این عالم، ظاهری دارد که همه ما آن را می‌بینیم و یک باطنی دارد که برای ما قابل رؤیت نیست، به عنوان مثال در زمینه کسب و کار و تجارت ظاهر امر معامله و خرید و فروشی است که در بازار انجام می‌شود و باطن آن برکت مال است که فقط در دست خداست.

وی ادامه داد: اگر معاملات و کسب و کار ما منطبق بر دستورات الهی که در قرآن به آن اشاره شده است، باشد خداوند هم به مال ما برکت می‌دهد، ولی اگر به گونه‌ای باشد که در آن موازین شرعی و دینی را راعایت نکنیم مال ما برکت نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: انسان اگر به عالم غیب ایمان بیاورد و بداند که خداوند در همه جا و همه زمان‌ها ناظر بر اعمال او است و فردای قیامت باید در برابر اعمال خود پاسخگو باشد دیگر مرتکب گناه نمی‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اگر دید انسان در زندگی این گونه باشد همیشه برای انجام اعمال صالح و کارهای شایسته از دیگران سبقت می‌گیرد و از گناه و معصیت فرار می‌کند و از شر گناه به خدا پناه می‌برد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در ادامه به تبیین ویژگی‌های عمل صالح پرداخت و ابراز کرد: عمل صالح سه ویژگی عمده دارد که عبارت است از اینکه موجب «رضایت و خشنودی خداوند»، «سرفرازی انسان در روز قیامت» و «عصبانیت شیطان» می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: هر وقت دیدید عمل شما این ویژگی‌ها را دارد، بدانید که عمل صالح است به عنوان مثال رعایت حجاب اسلامی از آنجا که باعث عصبانیت شیطان و شیطان صفتان می‌شود یک عمل صالح است که رضایت خداوند را هم در پی دارد و در قیامت هم باعث ترفیع درجه و سرافرازی انسان می‌شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادر پایان گفت: برعکس عمل نیک که باعث خشنوی خدا و عصبانیت شیطان می‌شود، ارتکاب گناه باعث خوشحالی شیطان می‌شود و غضب خداوند رحمان را در پی دارد، بنابراین انسانی که اهل تفکر و تعقل باشد به هیچ عنوان با ارتکاب گناه غضب الهی را به جان نمی‌خرد و موجبات شادی شیطان را هم فراهم نمی‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha