پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت رعایت مسایل دینی در افزایش نعمات الهی، وحی را مهمترین زمینه کسب معارف الهی دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌حضرت  آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار با استاندار قم گفتند: از نظر قرآن عمل انسان ها در آسمان و زمین تاثیرگذار است و قطعا خوب شدن انسان ها به افزایش نعمت آنها از جمله نزولات آسمانی منجر خواهد شد.

ایشان افزودند: خداوند به ما دستور داده استغفار بندگان باعث رشد و تعالی و نزول برکات آسمانی خواهد شد و ما نیز این نزولات را به فال نیک می گیریم که گویی در این استان رخدادها و تحولات خوبی انجام شده است که خداوند به ما این گونه برکت عنایت کرده است ؛این مسایل در لابراتورها قابل اندازه گیزی نیست.

معظم له یادآورشدند: وحی الهی از ادوات کسب معرفت است؛ روایتی بیان شده است که عمل جنسی منکر در یک جامعه منجر به افزایش سکته در جامعه می شود؛ این مساله در لابراتوارها قابل اندازه گیری نیست، ولی وحی به ما این مساله را گوشزد کرده است.

ایشان عنوان کردند: در حل مساله منوریل باید با اهل فن مذاکره کرد و نباید به تصمیمات فردی بسنده شود؛ این منوریل شکل شهر را به هم ریخته بود، زیرا نه ساخته می شد نه اینکه وجود نداشت؛ یکی از مسایلی که ممکن بود به مشکلات فرهنگی در شهر دامن بزند، نصب چادرها در شهر بود که خوشبختانه امسال به این مساله توجه جدی انجام شد؛ شهرداری باید برای حل مشکلات کسانی که نمی توانند جایی تهیه کنند اردوگاه هایی را ایجاد کند.

حضرت آیت الله  سبحانی گفتند: منطقه پردیسان با مشکلاتی مواجه است که از جمله آنها می توان به مشکل پل پردیسان اشاره کرد؛ این پروژه نزدیک به ده سال است که به اتمام نرسیده است؛ باید در وضع بودجه ها به حل چنین مشکلاتی دقت شود.

معظم له یادآورشدند: مسئولان استان قم باید توجه خاصی به مسایل معرفتی و فرهنگی و دینی این شهر و استان داشته باشند زیرا شرایط این شهر مقدس از حیث جایگاه و شانیت با مراکز دیگر قابل قیاس نیست و باید معاونتی که در این زمینه وجود دارد به شکل جدی در عرصه حفظ شعائر مذهبی تلاش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha