جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دانش آموزان دبستان مدرسه هاجر ناحیه دو قم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم حل مشکلات تولید و اشتغال را نیازمند عزمی ملی و همگانی دانستند و گفتند: با کار فردی به هیچ عنوان نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد؛ رسانه ها نیز باید در این زمینه آموزش های لازم را به مردم بدهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مهندس صادقی استاندار قم که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: در بحث اقتصاد مقاومتی یک طرفه به مردم گفته می شود که باید کالای ایرانی مصرف کنیم ولی این توصیه به تولید کنندگان نیز انجام شود تا کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

ایشان افزودند: برخی تولید کنندگان داخلی متاسفانه اعتقادی به کیفیت کالا ندارند؛ وقتی کیفیت کالا پایین نگاه داشته می شود مردم برای راحتی خود کالای خارجی مصرف می کنند.

معظم له بیان کردند: دو محصول برنج و آهن از محصولاتی هستند که مردم ما رغبت خاصی به استفاده از آن دارند زیرا وقتی کیفیت بالایی در محصولات باشد مردم نیز به مصرف این کالاها رغبت پیدا می کنند.

*بانک ها به  کمک تولید کنندگان بیایند

حضرت آیت الله مکارم گفتند: توصیه دیگر ما به بانک هاست که باید به تولید کنندگان کمک کنند؛ وقتی این تولید کنندگان نمی توانند حقوق کارگران خود را بدهند نباید آن ها را به خاطر معوقات بانکی جریمه کرد؛ بانک ها باید از این مهار گسیختگی خارج شوند.

ایشان افزودند: دولت در مساله سرمایه گذاری باید به تولید کنندگان و سرمایه گذاران کمک کنند؛ دولت و تولید کنندگان نباید دو طرف میز بنشینند زیرا هردوی این گروه هاباید یک طرف میز بنشینند.

معظم له بیان کردند: یکی از نهادهایی که باید مشمول توصیه شوند اداره مالیات است که بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است؛ برخی از نهادهای تولیدی و تجاری با 58 برابر شدن مالیات خود با مشکل عدیده ای مواجه شده اند؛ برخی از نهادهای تولیدی به جای مالیات باید مشمول کمک واقع شوند.

ایشان افزودند: اداره مالیات نباید تصور کند با رشد درآمد موفقیت داشته بلکه باید ببینند این افزایش درآمد از چه خروجی بدست آمده است؛ بانک ها نباید از محل جرائم دیرکرد درآمد و سود داشته باشند.

*لزوم توجه رسانه ها به حل مشکل اشتغال و آموزش به مردم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: حل مساله اشتغال کار یک نهاد و دو نهاد نیست بلکه یک کار جمعی عظیم باید انجام شود تا مشکلات رفع شود؛ با کار فردی به هیچ عنوان نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد؛ رسانه ها نیز باید در این زمینه آموزش های لازم را به مردم بدهند.

معظم له بیان کردند: شهر قم یک شهر فرهنگی است؛ همانگونه که در بحث تولید و اشتغال این شهر باید فکر کرد باید برای حل مسایل فرهنگی این شهر نیز کار جدی انجام شود؛ در جلساتی که در این شهر انجام می شود باید همدلی و مودت و روح دینی موج بزند.

*مسئولان قم از ظرفیت عظیم حوزه در حل مشکلات استفاده نمایند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: کتاب هایی که در قم تولید می شود باید تحت نظارت باشدکه به دین مردم کمک کند؛ حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه علمیه علوم دینی اسلامی است؛ مسئولان باید از وجود این حوزه استفاده کننده و مسایل فرهنگی این شهر را به خوبی پیش ببرند.

ایشان افزودند: هیئت امر به معروف و نهی از منکر باید با حساب و کتاب در قم تشویق شوند؛ باید کاری کرد که کارهای فرهنگی به سان فعالیت های اقتصادی رونق گیرد؛ امیدواریم سال جدید در عرصه های مختلف برای قم موفقیت آمیز باشد تا شانیت این شهر مقدس حفظ و ترقی یابد.

معظم له بیان کردند: شهر قم از زمان اهل بیت(ع) قداست داشته است و بزرگان بسیاری در این شهر زندگی می کردند؛ در این زمینه به فکر تاسیس یک کنگره بزرگ جهانی بودیم ولی تصور ما بر این بود که این شهر باید ظواهر خود را در سطح نام خود ارتقا دهد تا بتوانیم این کنگره را برگزار کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بیمارستان جمکران که زمین آن از سوی تولیت جمکران اعطا شده برای ساخت مشکلی ندارد و خیرین و دستگاه بهداشتی کشور آمادگی تکمیل آن را دارند که امیدواریم با حل مشکلات و پس از تعطیلات با حضور وزیر بهداشت این پروژه معظم بهداشتی با 250 تخت خواب به اتمام برسد.

ایشان با اشاره به حل مشکل فرودگاه قم بیان کردند: اگر فرودگاه خوبی در قم ساخته شود در تمام شئون این شهر تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که این مشکل به بهترین شکل حل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha