پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار استاندار قم با آیت الله العظمی صافی

حوزه/ استاندار قم در دیدار با مراجع عظام تقلید به گزارشی از فعالیت های دولت یازدهم در استان قم در سال گذشته و برنامه های استان در سال جاری پرداخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس سید مهدی صادقی در دیدار عیدانه خود با مراجع عظام تقلید  و علما گفت: اوامر و بیانات دقیق مراجع عظام تقلید در دیدارهایی که با مدیران ملی و استانی داشته و دارند زمینه بسیار خوبی برای حل مشکلات کلان و خرد کشور فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم استان قم، مشکل منوریل بود که پس از پنج سال تعیین تکلیف صورت گرفت و قرار شد که این پروژه از مبدا تا میدان مطهری تجهیز و مورد استفاده قرار گیرد؛ در همین راستا خط دوم مترو قم که از پردیسان تا اتنهای خیابان باجک کشیده می شود جایگزین طرح منوریل می شود.

وی افزود: اجرای طرح سد کوچری و همچنین تکمیل تصفیه خانه قم که یکی از بهترین مراکز تصفیه آب کشور است از بهترین کارهایی بود که در این مدت در قم انجام شده است؛ آبرسانی روستایی در شهر قم بسیار اهمیت دارد که امیدواریم در سال جدی بتوانیم با 500 میلیون دلاری که برای این امر در کشور اختصاص یافت،‌آبرسانی آب سرشاخه های دز را در سطح استان تکمیل کنیم.

استاندار قم با ذکر این مطلب که طرح گازرسانی به مناطق مختلف استان از جمله مناطق روستایی تا اوایل سال 97 به اتمام می رسد تصریح کرد: تغییر الگوی کشت از دیگر فعالیت هایی است که در این استان انجام شده است؛ با کشت گیاه آرتی پلیس که گیاهی است که تنها دو سال به مدت 15 مرتبه نیازمند آب است و سپس مقاومت خاصی در مقابل بیابان زایی دارد مراتعی خودرو را برای دام ها ایجاد خواهد کرد می توانیم به جنگ خشکی در استان برویم زیرا باورداریم که منبع ریزگردهای استان از خود استان است.

وی گفت: سالانه بیش از 20 میلیون زائر به استان قم می آیند که با یک سیستم خودکار فناورانه قصد داریم که فرهنگ غنی و متعالی دینی را به زائران استان قم به شکل بسیار کم هزینه منتقل کنیم؛ خوشبختانه ستاد تسهیلات نوروزی نیز با همت تمام دستگاه ها به خوبی انجام شده است و مشکل خاصی در شهر مشاهده نشده است.

استاندار قم بیان کرد: ثبت نام شورای اسلامی شهر و روستا در استان قم انجام شد که 1583 نفر برای حضور در شورای اسلامی شهر و روستا در قم نام نویسی کردند؛ در این دوره 13 نفر به شورای شهر می روند که در قیاس با گذشته تعداد قابل توجهی کاهش را نشانم می دهد.

وی به حل مشکلات فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: فرودگاه یک معضل بزرگ در استان قم بود دارای ساختار حقوقی و مالی نبود؛ یعنی طرف سرمایه گذار هر کاری که  خواسته بود کرده بود که با کارشناسی دقیق و رسمی که انجام شد در حال تصمیم سازی برای این پروژه هستیم که کار یا با سرمایه گذار فعلی انجام شود و یا با خلع ید سرمایه گذار، فعالیت جدیدی انجام شود.

صادقی با اشاره به تاکیدات آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به حل مشکلات مرتبط به مالیات و تولید کنندگان گفت: به نحوی در شش ماه اخیر اقدام شده است که در استان قم بسیاری از کارگاه هایی که با مشکلات مرتبط با مالیات مواجه بودند با حل این مشکل به خوبی در مسیر تولید قرار گرفتند و تازه از این محل درآمد مالیاتی استان نیز افزایش یافته است؛ در این طرح جریمه های مالیاتی بخشیده شد و خبر بسیار خوبی برای تولید کنندگان مخابره شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال نیمی از مددجویان کمیته امداد در قم با رسیدن به حد نصاب تولید و فعالیت اقتصادی از پوشش صددرصدی حمایتی این کمیته خارج شده و به جمع فعالان مثبت جامعه پیوستند؛ خوشبختانه در سال جدید میزان بارندگی نیز 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha