سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دانشگاه برلین آلمان

حوزه/ دانشگاه "هومبولت" در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد که قصد دارد تا برای تربیت مبلغان برای مساجد و معلمان دینی اسلامی برای مدارس، واحد درسی را با عنوان دین اسلام در مؤسسات مطالعات اسلامی وابسته به این دانشگاه تدریس کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه "هومبولت" در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد که قصد دارد تا برای تربیت مبلغان برای مساجد و معلمان دینی اسلامی برای مدارس، واحد درسی را با عنوان دین اسلام در مؤسسات مطالعات اسلامی وابسته به این دانشگاه تدریس کند.

مسئولین این دانشگاه که در سال 1810 میلادی تاسیس شده، گفتند: انتظار می رود که گروه اول کارآموزان در این موسسه بعد از سال 2021 میلادی فارغ التحصیل شوند.

مورخ "میشائیل بورجولته" یکی از مسئولین تأسیس موسسه مطالعات اسلامی وابسته به این دانشگاه گفت: این گروه با مشارکت انجمن ها و نهاد های اسلامی اقدام به آموزش آکادمیک خواهد کرد.

شایان ذکر است که پنج مؤسسه دیگر در آلمان واحد درسی دین اسلام را تدریس می کنند که "زابینه کونست" رئیس این دانشگاه گفت: این مؤسسات پنجگانه تجربیات مثبتی را کسب کرده اند.  

میشائیل مولر شهردار ایالت برلین تصریح کرد: ساخت این مؤسسه، اولویت مهم این ایالت است و دولت 13 میلیون یورو برای ساخت این مؤسسه تا سال 2020 سرمایه گزاری کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha