چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سریال علی البدل

حوزه/ منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال علی البدل ساخته سیروس مقدم نتوانسته موفقیت سریال پایتخت را برای کارگردان و مجموعه سازندگانش تکرار کند.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سیروس مقدم و محسن تنابنده هر چند که خواسته اند در این سریال موفقیت پایتخت را تکرار کنند اما با وجود فضای طنز و کمیک سریال به نظر می رسد که چندان در این باره موفق نبوده اند.

وی افزود: برعکس فضای سریال پایتخت که در بین مردم معمولی و شهرهای مختلف قصه ها روایت می شود، در این جا داستان مربوط به روستایی است با دو خان که البته در بافت اجتماعی روستاهای امروز ما این مساله دیگر تقریباً وجود ندارد.

این کارشناس هنر و رسانه همچنین با اشاره به تفاوت های سریال علی البدل با سریال پایتخت گفت: البته با وجود این تلاش ها به نظر می رسد که شاهد تکرار فضای فرمی و محتوایی پایتخت در همین سریال هم هستیم که در این باره لازم بود یک مقدار خلاقیت ها و نوآوری های بیشتری صورت می گرفت.

وی افزود: از سویی در سال های گذشته و در سریال پایتخت قصه و روایت به عینیت زندگی مردم نزدیک تر بود و حال این که در این سریال که ماجراهای آن حالت استعاری هم به خود گرفته، یک مقدار فاصله از واقعیت زندگی امروز مردم بیشتری است.

حجت الاسلام آتش زر ادامه داد: در مجموع باید گفت که این سریال هم به جهت فرم و هم مضمونی تکرار پایتخت است و حتی نسبت به پایتخت در مرتبه پایین تری قرار می گیرد به طوری که خودش نسخه علی البدل پایتخت محسوب می شود.

وی اضافه کرد:به لحاظ اخلاقی هم گرچه شوخی با زندگی مردم معمولی تا یک جایی درست و سازنده است تا انسان ها به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند اما در سریال علی البدل شوخی با زندگی مردم تا حدی توام شده با تحقیر زندگی مردم معمولی به خصوص در روستا ، ضمن آن که با واقعیت امروز هم تا حدی ناسازگار است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha