سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ باید ارباب فکر و برنامه، بنشینند و با مطالعه و تحقیق، راه حل مناسبی برای این تعطیلات پیدا کنند؛ چرا که کشور های توسعه یافته هرگز این حجم عظیم تعطیلات را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از وجود تعطیلی های زیاد در کل کشور وحوزه علمیه گفتند: باید تعطیلات در کشور کاهش پیدا کند، تعطیلات در کشورمان زیاد است، نباید درس‌های حوزه و دانشگاه به بهانه‌های مختلف تعطیل شود و تعطیلات زیاد به کشور ضربه می‌زند.

معظم له افزودند: با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که در طول سال ۱۴۰ تا ۱۴۵ جلسه یعنی ۴.۵ ماه درس برگزار می‌شود و هفت ماه تعطیلات وجود دارد که این سرمایه عظیم به هدر می‌رود.

*تعطیلات زیاد قطعا به کشور ضربه می زند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وجود تعطیلات زیاد به یک معضل اساسی در کل کشور و حوزه علمیه تبدیل شده است که این تعطیلات قطعا به کشور و پیشرفت علمی ضربه می زند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: با این حجم عظیم تعطیلات، نباید توقع پرورش شیخ طوسی ها و شیخ انصاری ها را در حوزه ها داشته باشیم.

*آیا مشکل تولید و اشتغال با این حجم عظیم تعطیلات حل می شود؟

ایشان با اشاره به نامگذاری سال 96به نام سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید گفتند: با وجود این حجم عظیم تعطیلات در کشور آیا تولید رشد پیدا خواهد کرد؟آیا می شود شغل ایجاد کرد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در زمان طلبگی ما تعطیلات بسیار کم بود و در آن زمان درس ها و کتاب های زیادی را مطالعه کردیم و حال آنکه خواندن همان درس ها امروزه به علت تعطیلات فراوان چندین سال طول می کشد.

*ارباب فکر و اندیشه راه حل مناسبی برای تعطیلات پیدا کنند

ایشان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته هرگز اینقدر تعطیلات ندارند گفتند: یکی از معضلات اساسی کشورهمین تعطیلات زیاد است و باید ارباب فکر و برنامه بنشینند و با مطالعه و تحقیق یک راه حل مناسبی برای این تعطیلات پیدا کنند؛ چرا که کشور های توسعه یافته هرگز این حجم عظیم تعطیلات را ندارند؛ امروز شاید گوش شنوایی برای این حرف های ما پیدا نشود، اما امیدواریم روزی این حرف ها با دقت شنیده شود و برای آن راه حل مناسبی پیدا شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha