جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تربیت دینی

حوزه / حجت الاسلام گفت: خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند که اگر در این زمینه کوتاهی کنند در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.

 حجت الاسلام رضا خدادادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با تاکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان، اذعان داشت: امام صادق(ع)در این خصوص می فرماید: «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم / مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد».

این کارشناس مذهبی با تاکید براین که والدین می توانند با رعایت آداب اسلامی، این آداب را به فرزندانشان بیاموزند، اذعان داشت: خانواده ها نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت فرزندان خود دارند که اگر در این زمینه کوتاهی کنند در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.

وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) در این خصوص می‌فرمایند: «هر گاه به هم برخوردید، با سلام کردن و دست دادن دیدار کنید و چون جدا شدید، با آمرزش‌خواهی از هم جدا شوید و با یک‌دیگر دست دهید؛ زیرا دست دادن کینه و کدورت را از بین می‌برد». که البته لازم به ذکر است افراد محرم می توانند به همدیگر دست بدهند.

حجت الاسلام خدادادی در پایان بر زدودن کینه و کدورت تاکید کرد و گفت: انسان مومن باید تمام کدورت ها و ناراحتی ها را از دل بیرون کند و اگر از کسی کینه ای به دل دارد و حتی اگر حق هم با اوست و حقیقتاً طرف مقابل در حقش جفا کرده او را مورد عفو و بخشش قرار دهد تا مورد عنایات خداوند و امام زمان(عج) قرار بگیرد.

انتهای پیام/313/23

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha