جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه گفت: یکی از دلایل کاهش ازدواج و در مقابل ازدیاد طلاق، همین تجمل گرایی و زیاده خواهی زوج های جوان در زندگی مشترک شان است.

خانم محمدی، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آفت تجمل گرایی در خانواده ها که در ایام نوروز نمود بیشتری پیدا می کند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروز جامعه و حتی دیگر کشورهای دنیا با آن روبرو هستند؛ پدیده تجمل گرایی و تقلید کورکورانه از تجملات دروغین و مدل گرایی است.

خانم محمدی با انتقاد از ازدواج های پرهزینه و سنگین، گفت: متاسفانه در برخی از مراسم های ازدواج می بینیم که حاضرین و به ویژه عروس، در مقابل دیدگان نامحرمان با لباس های بسیار زننده و غیر اسلامی ظاهر می شوند، پس نباید انتظار داشت زندگی این گونه زوج ها رنگ و بوی اسلامی و خدایی داشته و حتی دوامی در آن باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: زوج های جوان به جای ریخت و پاش در روز عروسی و حتی در دوران زندگی مشترک، باید صرفه جویی را پیشه خود کنند، که اگر این امر صورت پذیرد، شاهد کاهش محسوس طلاق و جدایی زوج های جوان از همدیگر خواهیم بود.

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی های مشترک باید بر اصول اسلامی بنا نهاده شود، تاکید کرد: زوج های جوان به جای هزینه های گزافی که در زندگی خود مصرف می کنند، باید افراد بی بضاعت و تهیدست در جامعه را نیز درک کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه اظهار داشت: در زندگی مشترک باید همیشه یاد و ذکر خداوند باشد، زیرا در خانه ای که خبری از این مهم نباشد نباید انتظار زندگی سالم و به دور از حاشیه را برای افراد آن خانواده انتظار داشت.

 محمدی یکی از واجبات زندگی افراد را نماز اول وقت عنوان کرد و افزود: اقامه نماز اول وقت برکات و ثواب بسیاری برای افراد دارد و از رحمت و غفران الهی بهره مند می گردد، پس واجب است که فرد مومن هرگز نماز اول وقت خود را تعمدا فراموش نکند.

این کارشناس حوزوی ادامه با تاکید بر اینکه باید همیشه یاد خداوند را مدنظر داشته باشیم، افزود: اگر در زندگی روزمره خود همیشه به یاد خدا و اهل بیت(علیهم السلام) باشیم بی شک زندگی سرشار از شادی؛ سلامتی و پربرکت خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha