جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صله رحم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، با تاکید بر برخورد و مقابله سرسختانه نهادها و متولیان امر با بدعت ها گفت: صدا وسیما نیز با تمام توان با برنامه های سیاسی، اخلاقی، طنز، اقتصادی و ... باید وارد میدان شود .

حجت الاسلام رضا خسروی سرشکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به وجود برخی خرافات در میان مردم که در ایام نوروز بیشتر به آن ها پرداخته می شود، گفت: از جمله برخی از این خرافات نحس دانستن روز 13 فروردین و ... است.

وی، همچنین به نگاه اسلام پیرامون عید نوروز اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در عید نوروز صله رحم ، نظافت و کمک به نیازمندان صورت می گیرد لذا این ایام مبنای عقلی و حتی تایید از شرع دارد ولی مراسم چهارشنبه سوری هیچ گونه تایید و مبنایی ندارد.

حجت الاسلام خسروی افزود: هرعقیده، آداب و سنتی که از گذشته به مارسیده، در صورتی قابل احترام و گرامیداشت است که حداقل دارای دلیل عقلی و یا نقلی معتبرباشد و اگر فاقد هر دو اینها بود، معلوم می شود خرافه ای بیش نیست و عقل سلیم حکم می کند که از آن دوری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه مرتضویه نطنز، با تاکید بر برخورد و مقابله سرسختانه نهادها و متولیان امر با بدعت ها گفت: صدا وسیما نیز با تمام توان با برنامه های سیاسی، اخلاقی، طنز، اقتصادی و ... باید وارد میدان شود .

وی،  با اشاره به اینکه درابتدا باید برخوردی نرم دراین زمینه انجام شود. گفت : برخورد نرم به این معنا نیست که ضررها وخسارات بدعت ها بیان نشود، بلکه برای اینکه بتوانیم افراد را ازاینگونه بدعت ها منصرف کنیم  باید جایگزینی مناسب داشته باشیم.

حجت الاسلام خسروی، سیاست ایجاد شادی و نشاط درجامعه را از مهم‌ترین وظایف شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش و صدا وسیما دانست و گفت : این دستگاه ها باید با آموزش ونهادینه کردن اخلاق، حقوق شهروندی وگرایش به شادی های واقعی و تأمین امکانات لازم مانند پارک های تخصصی وخانوادگی، سیاست واحدی را برای استقرارنشاط اجتماعی مردم فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha