سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی غلامی

عضو کميته‌ علوم انسانی بنیاد ملی نخبگان نقش مردم در رشد اقتصادی و اشتغال را تاثیرگذار دانست و یادآور شد: شعارها به سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، برنامه های پنج ساله، راهبر سالانه و دهه پیشرفت و عدالت مربوط می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر علی غلامی، روز گدشته در همایش رویش فرهنگ با موضوع بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبرى، ندر مشهد، نقش مردم در رشد اقتصادی و اشتغال کشور را تاثیرگذار دانست و گفت: شعارها به سند چشم انداز 20 ساله کشور، برنامه های پنج ساله، راهبرد سالانه و دهه پیشرفت و عدالت مربوط می شود که آن را باید با این امور سنجید.
 
عضو کميته‌ علوم انسانی بنیاد ملی نخبگان، در این همایش که با عنوان فلسفه و سير نامگذاري شعار سال در منظومه فكري رهبر معظم انقلاب که در تالار قدس كتابخانه مركزي آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان اولویت سال، توجه به یک ارزش، هشدار نقطه مقابل، ایجاد توقع در مردم، ایجاد تمرکز بر محور خاص، امید به جای سیاه نمایی، خط مشی سازی عمومی و گفتمان سازی را ریشه ها و درس های نامگذاری سال عنوان کرد.
 
وی مشکل اقتصادى را با الگوی مصرف، تنبلی و عدم حمایت از تولید داخلی مربوط دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری از سال 68 یعنی چهار روز بعد از تعیین رهبری، نسبت به تولید اشاره داشته اند.
 
این پژوهشگر و محقق همچنین افزود: مقام معظم رهبری از سال 88 نسبت به اقتصاد نامگذاری داشته و آن را اولویت مسائل کشو ر دانسته اند.
 
وی تصریح کرد: دشمن این موضوع را فهمیده و همت گماشته تا با مسائل اقتصادی علیه ایران اقدام کند.
 
غلامی درباره اهتمام به مسئله اقتصاد در خارج از ایران نیز مثال های بیان کرد که مسئولان آن نسبت به تولید و خرید تولیدات داخلی تاکید داشته اند.
 
وی با این مثال که یک ایرانی از تیم ملی خود حمایت می کند و همین امر نسبت به تولید ملی نیز مصداق دارد، خرید کالای ایرانی را دارای اهمیت دانست.
 
رئيس دانشكده‌ معارف اسلامي و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) افزود: برخی توجه ندارند که نخریدن تولیدات داخلی، کمر کشور امام زمان(عج) را می شکند.
 
وی جنبه های اقتصادی و مالی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و آموزشی و پژوهشی، سیاسی و داخلی و خارجی، محلی و استانی را حوزه تاثیرگذاری خرید تولید داخلی برشمرد و یادآور شد: همانطور که قرآن می فرماید، مردم می بایست نسبت به امور جامعه اقدام کنند زیرا نقش آنان در رشد جامعه تاثیرگذار است.
 
این استاد دانشگاه مزایای فرهنگی و اجتماعی حمایت از تولید داخلی را افزایش اتحاد، بالا رفتن اعتماد به نفس، افزایش ازدواج و دوری از مفاسد عنوان کرد و درباره تاثیرگذاری سیاسی آن نیز گفت: قدرت یک مذاکره به پشتوانه و سرمایه در اختیار مذاکره کننده است نه به صحبت های که انجام می شود.
 
وی همچنین الزامات تحقق را حمایت مسئولان از تولید ملی، ارتقا کیفیت توسط تولید کنندگان، به میدان آمدن صاحبان سرمایه و ترویج تولید ملی توسط مردم عنوان کرد.
 
غلامی در ادامه مخاطب شعار سال را سه گروه مسئولان مرتبط، اقشار خاص و عموم مردم دانست و گفت: مردم این توان را دارند که کالای خارجی نخرند و دولت نیز نمی تواند دخالت کند در حالی که اگر دولت واردات یک کالا را ممنوع کند، دولت کشور دیگر نیز جلوی صادرات از ایران را خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه نخریدن کالای خارجی به معنای شکستن کمر قاچاق است، ابراز کرد: قدرت نظارت با خرید کالای داخلی افزایش می یابد و در شرایط رسانه ای امروز مردم می توانند تولیدکننده ای را نسبت به کالای نامطلوب تنبیه و در مقابل کالای مطلوب را تشویق کنند.
 
عضو کميته‌ علوم انسانی بنیاد ملی نخبگان، قدرت تبلیغ مردمی در کنار سرمایه گذاری آنان نسبت به تولید را کاری مهم ارزیابی کرد که می توانند انجام دهند زیرا این امر بسیار موثر است.
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha