چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 412080
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
پاپ فرانسیس

حوزه/پاپ فرانسیس قرار است به زودی ملاقاتی با امامان جماعت انگلستان داشته باشد و طرفین درباره ایجاد روابط میان ادیان مسیحیت و اسلام به گفتگو می‌نشینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ansa، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه 5 آوریل با 4 تن از امامان جماعت انگلستان ملاقات کرده و درباره ایجاد روابط میان ادیان مسیحیت و اسلام به گفتگو می‌نشیند.

در این دیدار که در رابطه با حمله تروریستی اخیر پل وست مینستر انجام می‌شود، اسقف وینسنت نیکولز از وست مینستر امامان جماعت را همراهی خواهد کرد. حمله تروریستی اخیر که روبروی پارلمان بریتانیا رخ داد منجر به کشته شدن 4 نفر از جمله یک پلیس و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

اسقف نیکولز در این باره گفت: این حمله تروریستی هیچ ارتباطی به مرز‌ها نداشت. فرد مهاجم متولد بریتانیا بود که دوره کوتاهی را در عربستان سعودی به سر برده بود و مسلمان شده بود.

وی افزود: اما باید در نظر داشته باشیم که او مردی با تاریخچه طولانی خشونت بود. وی 5 یا 6 مرتبه به زندان افتاده بود و کسانی که او را می‌شناختند گفته بودند که مردی بسیار عصبانی بوده است. در نتیجه ما باید این حادثه را از تمامی جنبه‌ها دیده و مورد بررسی قرار دهیم.

گفتگو میان مردمی که به خدا اعتقاد دارند می‌تواند فضای مشترکی ایجاد کند

 نیکولز در ادامه سخنانش گفت: درس مهمی که ما باید از این حادثه بگیریم این است که اجازه ندهیم جوامع خودشان را منزوی کنند. من معتقدم که پیروان ادیان مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و گفتمان میان مردمی که به خدا اعتقاد دارند می‌تواند فضای مشترکی ایجاد کند. به همین جهت نیز رهبران مذهبی وظیفه دارند با یکدیگر صحبت کرده، ملاقات داشته باشند و راه حل‌های مشترک را با کمک هم بررسی کرده، سئوالات مربوط به باورهای مذهبی را که به خشونت و افراط‌گرایی منجر می‌شوند پاسخ دهند.

تنزل ایمان در غرب

نیکولز درباره تنزل ایمان در غرب هشدار داده و گفت: به تنزل ایمان در حوزه خصوصی توجه داشته باشید. زیرا کاهش ایمان نه تنها به انزوای جوامع کمک می‌کند، بلکه برای ایجاد یک جامعه فراگیر نیز مفید نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha