جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه، دوران امام باقر(ع) را دوران و زمانه شکوفایی رفتارهای مبتنی بر تعالیم دینی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن اول ماه رجب سالروز ولادت باسعادت امام باقر(ع) اظهار داشت: دوره زمان امام باقر(ع) دوران خاصی به شمار می رود چه آن که بعد از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و خفقان زمانه امام سجاد(ع) جامعه اسلامی شرایط ویژه ای را از سر می گذارند و بعد از این ایام بود که به تدریج به جهت تضعیف امویان و شکل گرفتن حکومت عباسیان، تا حدودی گشایشی در فضای جامعه پدید آمد.
وی افزود: در زمان باقرالعلوم(ع) شاهد دوران شکوفایی رفتارهای مبتنی بر تعالیم دینی هستیم و اساساً در زمان امام باقر(ع) و فرزندش امام صادق(ع) است که رشد علمی چشمگیری در جهان اسلام رخ می دهد و از سوی این دو امام هُمام، شاگردان بزرگی به جامعه بشریت معرفی و عرضه می شوند.
نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: مکتب امام باقر(ع) مکتب برگرفته از اصول و پایه های شکل دهنده اعتقادات انسان ها است که در راس آن خدا محوری و توحید قرار دارد و ایشان علاوه بر تداوم سیره نبوی و حضرات معصومین(ع) نگاه ویژه ای در باب اعتقادات و مبانی دینی داشتند.
این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که از جمله نکات زیبا و قابل دقت، میلاد با برکت آن حضرت در آغاز ماه رجب است، گفت: ماه مبارک رجب در باب فضایل و اعمالی که در کلام حضرت رسول و معصومین به وضوح پیداست نشان دهنده عظمت این ماه شریف می باشد.
وی با بیان این که بهترین ایام برای خودسازی و خودشناسی و خداشناسی سه ماه رجب ، شعبان و رمضان است، افزود: گرچه ماه رجب ماه ولایت نامیده شده است اما آثار و برکات بی شماری را می توان در ابعاد مختلف در باره این ماه عزیز برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین بنیادی بیان داشت: در هر صورت آن چه مهم است این که اگر معیارهای زندگی اجتماعی انسان ها بر اساس آموزه های دینی و متوازن با ادراکات عقلی توام شود ضوابطی حسنه همراه با محبت و مودت پدید خواهد آمد و از سوی دیگر راه سیر تعالی و تکامل انسان برای رسیدن به کمال عبودیت و بندگی را مهیا و میسر می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha