جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
...

حوزه/ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: به هیچ وجه زیبنده و در شان شهر مذهبی و فرهنگی قم نیست که در منطقه پردیسان آن حتی یک کتابخانه عمومی هم وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام عطاء الله جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته باید توجه داشت که ساخت کتابخانه در این منطقه در خوشبیانه ترین حالت، دست کم بین دو تا سه سال زمان نیاز دارد و لذا در این باره چشم انتظار همراهی و همکاری مسئولان ارشد استان هستیم.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما باید کاری کنیم که کتاب به راحتی در دسترس عموم مردم و خانواده ها باشد و لذا در این خصوص ایجاد طرح هایی از قبیل استقرار موقت کانکس هایی مدنظر است.

حجت الاسلام جباری اضافه کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که نباید همه از یک دستگاه فرهنگی همچون نهاد کتاخانه های عمومی با امکانات و بودجه های محدودی که دارد، توقع داشته باشند به تنهایی کار را جلو ببرد، چرا که در این باره نیازمند به همکاری و همیاری سایر نهادها و دستگاه ها هستیم.

وی یادآور شد: به شخصه برای بنده ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان که بیشتر اقشار روحانی و فرهنگی و کارمندان در آن جا سکونت دارند از دغدغه های جدی است که ان شاءالله امیدواریم با همیاری سایر نهادها و توجهات مدیران استان بتوانیم گام های خوبی در این باره برداریم.

حجت الاسلام جباری در خاتمه گفت: به هر صورت برای شهر فرهنگی قم که در آن از دیرباز کتابخانه های مشهوری وجود داشته ، زیبنده نیست که در منطقه پرتراکم آن از حیث جمعیتی یعنی منطقه پردیسان حتی یک کتابخانه عمومی هم وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha