جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین طاهری

حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: حتی گنه کاران در مجالست با علما مورد توجه رحمت الهی قرار می گیرند و طلاب باید این مسئله را غنیمت بشمارند و از این فرصت علم آموزی استفاده اکمل را  داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان، در درس اخلاق طلاب حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: ماه رجب ماه رحمت الهی است، پس در این ماه رحمت الهی باران رحمت الهی را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: این ماه دارای ظرفیت فراوانی است، همان طوری که از دعای این ماه بر می آید به خصوص این فراز که انسان جمیع خیر دنیا و آخرت را از خداوند متعال مسالت می کند، آری درهای رحمت الهی به روی بندگان باز می شود.

وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از نعمت بزرگ خداوند است،  گفت: مومنان باید زمان شناس بوده و از رحمت های الهی که برای آنها قرار داده شده به نحو احسن استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت احترام به اساتید گفت: از پیامبر اکرم(ص) سؤال شد در آخر زمان به چه کسی پناه ببریم، حضرت فرمودند "علما و مجالست با آنها را غنیمت بشمارید".

وی ادامه داد: راه رسیدن به رحمت الهی و کمال نفس مجالست و تبعیت از علمای ربانی است، در مجلس درس و بحث علما رحمت الهی همانند باران بر سر مومنان فرو می ریزد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: حتی گنه کاران در مجالست با علما مورد توجه رحمت الهی قرار می گیرند و طلاب باید این مساله را غنیمت بشمارند و از این فرصت علم آموزی استفاده اکمل را  داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: در رابطه با علم امیر مومنان علی(ع) می فرماید علوم چهار قسم دارد، قسم نخست علم فقه برای حفظ دین، قسم دوم علم نجوم برای حفظ زمان، قسم سوم علم نحو برای حفظ دستور زبان و چهارمین قسم علم طب برای حفظ بدن ها است.

وی ادامه داد: انسان اگر بخواهد در جامعه پربرکت و با فایده باشد اولاً باید عالم باشد تا به جامعه فایده برساند، رهبر کبیر انقلاب چون مبنای علمی داشت توانست این انقلاب را به پایه گذاری کند.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید به خوبی درس بخوانند تا تاثیر پذیر نباشند، بلکه بتوانند بر روی جهان و جهانیان همانند حضرت روح الله(ره) تاثیر گزار باشند.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب هم باید عالم باشند و همچنین باید عامل به گفته هایشان باشند تا رفتار و کردار آنها تاثیر گذار باشد، خلوص نیت در افعال و اعمال نقش به سزایی در جامعه دارد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha