جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار محسن رضایی با آیت الله جوادی آملی

حوزه/ ما مي‌توانيم نظاممان را نظام بهشتي كنيم آنها كه اين فكر را ندارند دائما به فكر خونريزي‌اند. اين كشورهاي غرب اكثر بودجه‌هايشان صرف آدم‌كشي است چون اينها مرگ را پوسيدن مي‌دانند اما ما مي‌گوييم كه مرگ پوسيدن نيست، بلكه از پوست به در آمدن است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكيد بر بركات انقلاب و جمهوري اسلامي ايران به ضرورت قدرداني و حفظ اين نظام تأكيد كردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قدرداني از اين نظام و انقلاب بر همگان واجب است و بايد پشتيبان اين نظام باشيم بيان داشتند: به لطف الهي اين نظام بركات فراواني داشته و دارد، و ايران خيلي ترقّي كرده و اين قابل انكار نيست. ما از زمين به آسمان رفتيم.

ایشان ادامه دادند: مرحوم شيخ مفيد نقل كرد كه وجود مبارك پيغمبر در يكي از مسافرت‌ها وقت نماز كه شد ديدند مرتب دارد پيغمبر آسمان را نگاه مي‌كند به حضرت عرض كردند چرا آسمان را نگاه مي‌كنيد؟ فرمود منتظرم ببينم چه وقت آفتاب از دايره نصف‌النهار مي‌گذرد تا نماز بخوانيم. بعد حضرت اين جمله را نقل كرد كه ما قبلاً شتربان بوديم الآن شمس‌بانيم از زمين به آسمان رفتيم! كساني كه آن جاهليت را نديده بودند قدر اين نظام را نمي‌دانند.

معظم له  در ادامه به ضرورت بهره‌برداري از تجربيات گذشته و سوق دادن نظام به سوي آرمانهای انقلاب اشاره كردند و اظهار داشتند: ما اگر از تجاربمان استفاده كنيم مي‌توانيم اين نظام را نظام بهشتي كنيم، اين شدني است، اگر شدني نبود اين كتاب آسماني نازل نمی شد، قرآن آمده  كه ما را متمدن كند و زندگي ما را بهشتي كند. چهار مطلب را خدا در قرآن كريم فرمود يكي اينكه جهنم چيست و بهشت چيست؟ يكي اينكه جامعه جهنمي كدام است و جامعه بهشتي كدام است؟ اين چهار مطلب را خوب مشخص كرده فرمود جهنم جايي است كه همه به جان هم مي‌افتند جهنم جاي فحش و بدگويي است، در بهشت هيچ بهشتي عليه بهشتي ديگر حرف نمي‌زند، جامعه اسلامي جهنمي اين به او ناسزا مي‌گويد و بدگويي مي‌كند و چه رسانه چه گفتار چه قول و چه فعل تلاششان اين است كه يكديگر را بكوبند، جامعه بهشتي اين است كه همه از يكديگر حمايت مي‌كنند، نقطه ضعفي دارند آرام به هم مي‌گويند و اگر نقطه قوتي دارند كه آن را ترويج مي‌كنند.

ایشان ادامه دادند: در سوره حشر فرمود مردان الهي كه در بهشت دنيا زندگي مي‌كنند مي‌گويند خدايا اين فيض را تو به ما دادي تو كاري بكن كه كينه كسي در دل من راه پيدا نكند، او اگر ترقّي كرد من خوشحال باشم و زير پايش را نلغزانم، كار بدي كرد فوراً او را حمايت و كمك كنم. ما مي‌توانيم نظاممان را نظام بهشتي كنيم آنها كه اين فكر را ندارند دائما به فكر خونريزي‌اند. اين كشورهاي غرب اكثر بودجه‌هايشان صرف آدم‌كشي است چون اينها مرگ را پوسيدن مي‌دانند اما ما مي‌گوييم كه مرگ پوسيدن نيست، بلكه از پوست به در آمدن است. يك بيان نوراني امام حسين(ع) دارد كه ياران من! بدانيد كه مرگ پوسيدن نيست و مرگ يك پلي است كه شما از آن گذر مي‌كنيد و ابدي مي‌شويد.

حضرت آيت الله جوادي آملي در ادامه به تبيين معناي «نصيحت» و «ناصح» پرداخته و اذعان داشتند: ما مي‌توانيم طوري زندگي كنيم كه جامعه را جامعه بهشتي كنيم. بخشي از روزنامه‌ها تمام تلاششان اين است كه يكديگر را بدگويي كنند آن چهار ركن كه مشخص شود ما مي‌توانيم واقعاً مثل بهشت زندگي كنيم ما نمي‌دانيم نصيحت يعني چه خيال مي‌كنيم آبرو بردن و نقد و آبروريزي اين نصيحت است اصلِ نصيحت را قدماي ما معنا كردند. نصيحت به معناي سفارش و سخنراني و موعظه و اينها نيست نَصاح آن نخ محكم خيّاطي را مي‌گويند، مِنصحه به آن سوزن مي‌گويند، آن خياط را مي‌گويند ناصح، آنكه لباس عزّت بر بدن يك ملت مي‌پوشاند او نصيحت كرده است يعني نوشته و سخن‌خواني اين نصيحت نيست. نظام وقتي از عدل برهنه است جامه عدل به نظام بپوشاند جامعه وقتي به به كينه و اختلاف مبتلاست با اين جامه وحدت اين نظام را حفظ كند آنكه لباس عزت بر بدن يك نظام و ملت مي‌پوشاند او نصيحت كرده است وگرنه با سخنراني و سفارش نه اقتصاد مقاومتي حاصل مي‌شود نه با اختلاس مي‌شود برخورد كرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha