پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پذیرش حوزه های علمیه

حوزه/ ۱۵ فروردین ماه جاری آخرین مهلت پذیرش طلبه در حوزه های علمیه سراسر کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، علاقه مندان تحصیل در حوزه های علمیه، با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس:  howzeh-qom.ir می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

آزمون ورودی حوزه به صورت کتبی و سه مقطع پایه هشتم، دیپلم و دانشگاه در بیست و پنجم فروردین ماه جاری ساعت 9 صبح بوده و اعلام نتایج نیز در تاریخ 31/2/96 انجام خواهد شد.

برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از شرایط عمومی داوطلبان می باشد.

قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1378) و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت می باشد.

داشتن مدرک دیپلم، تعهد تحصیل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی (5 سال) در مناطق مورد نیاز از شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت می باشد.

حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیاز برخوردار خواهند بود.

در 50 مرکز استانی و شهرستانی، آزمون را برگزار خواهد شد، به غیر از استان های اصفهان و خراسان، در 460 مدرسه علمیه پذیرش خواهد بود که از این تعداد، 395 مدرسه علمیه برای بلند مدت و 65 مدرسه علمیه برای سفیران هدایت می باشد.

طراحی سوال برای آزمون کتبی ورودی حوزه، از سه مقطع تحصیلی پایه هشتم، مقطع دیپلم و مقطع دانشگاه بوده و علاقمندان بر اساس مدرک تحصیلی خود، امتحان خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha