شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور علمای اهل سنت در حرم امیر المؤمنین (ع) و دیدار با مراجع نجف

حوزه/ هیئتی از علما و ائمه جماعت و خطبای اهل سنت، عشایر و نمایندگان نیروی "احرار العراق" حاضر در بسیج مردمی به ریاست شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق به زیارت حرم امیر المؤمنین علی (ع) مشرف شدند و مورد استقبال خالد هادی شنون معاون تولیت آستان مقدس علوی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از علما و ائمه جماعت و خطبای اهل سنت، عشایر و نمایندگان نیروی "احرار العراق" حاضر در بسیج مردمی به ریاست شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق به زیارت حرم امیر المؤمنین علی (ع) مشرف شدند و مورد استقبال خالد هادی شنون معاون تولیت آستان مقدس علوی قرار گرفتند.

خالد هادی شنون معاون تولیت علوی گفت: هیئتی از برادران اهل سنت عراق به ریاست شیخ الصمیدعی در آستان مقدس علوی حضور یافته و با مراجع نجف اشرف دیدار کردند و هدف از این دیدار، تحکیم و تقویت ارتباط میان اقشار مختلف عراق و افزایش پیوند دوستی و محبت بوده است. از اهداف دیگر این دیدار، ارائه ایده های سازنده که باید میان مسلمانان و به ویژه در نجف اشرف برقرار باشد و بازسازی جامعه در اولین فرصت ممکن بعد از نابودی داعش، بود. این طرح خوب و خیرخواهانه از سوی دیوان وقف سنی ارائه شد که با استقبال بسیار بزرگ رو به رو شد.

شیخ عامر البیاتی مدیر دفتر مطالعات و پژوهش های علمی و سخنگوی رسمی دارالافتای عراق گفت: به فضل خداوند متعال در شهر نجف اشرف حضور یافته و به زیارت حرم امام علی (ع)، همسر حضرت زهرا (س) و پسر عموی پیامبر اکرم (ص) مشرف شدیم و از خداوند متعال خواستیم تا این زیارت را جزء حسنات ما قرار دهد و ما و شما را در راه نیکی و تقوا قرار دهد که خداوند عز وجل فرمودند: (إنّما المُؤمِنونَ إِخوَةٌ).

وی افزود: سفر امروز ما به ریاست شیخ الصمیدعی به نجف اشرف در تاریخ دارالافتای عراق ثبت خواهد شد.

حضور ما در حرم امام علی (ع) روزی به یادماندنی در زندگی ما خواهد بود و از خداوند می خواهیم تا دل های ما را متحد سازد تا در کنار یکدیگر برای تکامل و پیشرفت تلاش کنیم.

شیخ البیاتی ادامه داد: ما آمدیم تا با مراجع دینی نجف اشرف در خصوص مسائل کلی و جزئی عراق و کرامت آن یحث و گفتگو کنیم و به سوی تمامی مسلمانان و تمامی اقشار عراقی از قومیت ها، اقلیت ها، ادیان و مذاهب مختلف دست یاری دراز می کنیم. بفضل خداوند عز و جل ما خواستار حل مسائل و چالش ها در میان اهل سنت و جماعت و کشور عراق هستیم و بیانات دار الافتای عراق مورد استقبال قرار می گیرد؛ چرا که این نهاد راه میانه روی و اعتدال را در پیش گرفته است و این از مهم ترین امور در میان مسلمین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha