جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدسیف الله موسوی مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب گفت: زیارت جامعه کبیره، دانشگاه امام شناسی شیعه و از ویژگی های ارزشمند امام علی نقی(ع) به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدسیف الله موسوی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با اشاره به شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، اظهار داشت: امام هادی(ع) در قالب دو زیارت معروف خود، « زیارت جامعه کبیره» و «زیارت غدیر یا امیرالمؤمنین(ع)» به خوبی به ارتقای فهم عمومی و دانش اعتقادی و کلامی پیروان خود پرداخته اند.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب تاکید کرد: زیارت جامعه کبیره، دانشگاه امام شناسی شیعه است که از ویژگی های ارزشمند امام علی نقی(ع) به شمار می آید.

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به راهکارهای کسب بصیریت و نیز موانع آن، گفت: برخی از امور و گرایش ها در وجود انسان مانع از بصیرت یافتن وی می گردد به گونه ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی، آن را نادیده گرفته و چشم بصیرت خود را بر روی آن فرو می بندد که در این زمینه باید به دو مورد اشاره کرد که یکی دلبستگی به دنیا و دیگری گرفتار شدن در شهوات و لذت های دنیوی است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: حضرت علی (ع) می فرماید: « به درستى که دنیا خانه محنت ها و جایگاه فتنه‏هاست، کسى که طلب کند آن را هلاکش کند و کسى که به دنبالش نباشد با او به نیکوئى همراهی کند و هر که نظر کند به سوى آن، کور گرداند او را (چشم بصیرت را از او می گیرد) ».

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب به دیگر مانع رسیدن انسان به بصیرت اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی (ع) در این باره می فرماید: « هرگاه چشم ظاهری، شهوت را ببیند چشم دل انسان نسبت به عاقبت کار، کور گردد».

وی در ادامه به راه های عملی کسب بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص راه های کسب بصیرت، روایات بسیاری در دین مبین اسلام داریم که از آن جمله می توان به شناخت حقیقت ولایت و ولی امر زمانه خود، داشتن فکر و اندیشه و تجزیه تحلیل مسائل، دوراندیشی در امور، پیروی از عالمان وارسته، رعایت ایمان و تقوای الهی، عبرت گرفتن از مسائل گوناگون، ذکر و یاد الهی، بصیرت عاشورایی و ... اشاره داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha