چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی

حوزه/ مسئول بسیج حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت در نظامی که مردم ایران در ۱۲ فروردین سال ۵۸ انتخاب کردند، وجود داشت و از این رو می توان گفت که حکومت جمهوری اسلامی به نوعی اقتباسی از حکومت نبوی و علوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد کریمی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن سالروز 12فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، اظهار داشت: 12 فروردین، در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است که بخشی از تاریخ پر افتخار نظام اسلامی را شامل می‌شود.

مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: در روز 12 فروردین، نوع نظام حاکم بر ایران که همان نظام جمهوری اسلامی باشد، با رای بالا و توسط مردم انتخاب و تعیین گردید.

وی با اشاره به اینکه 12 فروردین در تقویم سیاسی نظام جمهوری اسلامی جایگاه بسیار ویژه ای دارد، گفت: نظامی که مردم در 12 فروردین انتخاب کردند، نظامی بود که در آن دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت جاری بود و از این رو می توان گفت که حکومت جمهوری اسلامی به نوعی اقتباسی از حکومت نبوی و علوی است؛ حکومتی را که ولی فقیه مجتهدی به دور از هوا و هوس، زمام امور آن را به عهده دارد.

حجت الاسلام کریمی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی در دوازدهم فروردین ماه، نظام سیاسی کشور را پس از ۲۵۰۰سال نظام سلطنتی، به نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت مردمی تغییر دادند، که این حرکت در تاریخ پر فراز و نشیب این مملکت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۲فروردین ۱۳۵۸و به برکت خون شهدای انقلابی، شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و مردم در این روز با رأی بالای ۹۸ درصدی خود به حاکم شدن نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، ساختار سیاسی اجتماعی این کشور را تغییر دادند و به همین سبب این روز مبارک به نام جمهوری اسلامی نام گرفت.

مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان گفت: ملت ایران در روز ۱۲ فروردین با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهیدان به خون خفته تجدید عهد و پیمان کردند و این روز را به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha