جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ چهره به چهره

حوزه/ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان گفت: دید و بازدیدهای نوروزی و همین طور تفریحات دسته جمعی اقوام در روز طبیعت، فرصتی مغتنم طلاب و روحانیون برای تبلیغ آموزه های دینی به صورت چهره به چهره است.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با بیان این که طلاب و روحانیون باید فرصت دید و بازدیدهای نوروز و همچنین تفریحات دسته جمعی اقوام در روز 13 فروردین که روز طبیعت باشد را مغتنم شمرده و برای امر تبلیغ از آن استفاده کنند، گفت: تعطیلات نوروز و حضور در جمع اقوام و آشنایان از جمله روزهای اوج فعالیت مبلغان برای تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان در این ایام با تبلیغ چهره به چهره در بین مخاطبان، سنت های حسنه این ایام از جمله صله رحم، حفاظت و صیانت از طبیعت، ویژگی های سفر خوب و... را تبلیغ و تشریح کنند، گفت: طلاب و مبلغان در این ایام می توانند در خصوص محورهای سبک زندگی فاطمی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تبلیغ بپردازند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه تبلیغ معارف نبوی و مکتب تشیع تعطیل بردار نیست، خاطر نشان کرد: ایام مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی، مصداق بارز تبلیغ چهره به چهره یا تبلیغ زبانی است.

حجت الاسلام ولی پور با بیان اینکه مبلغان طرح هجرت ایام نوروز در محل استقرار خود در مساجد و خانه های عالم، نسبت به اجرای برنامه های مذهبی و مشاوره به مخاطبان و گردشگران کوشا هستند، یادآور شد: دراین ایام، طلاب نیز تلاش کنند با ایجاد فضایی دوستانه و برقراری ارتباط با نسل جوان، در تبیین آموزه های دینی در بین آنان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز، با تعطیلی مدارس نیز دانش آموزان با فراغ بال می توانند، تبلیغ معارف اسلامی را پذیرا باشند، گفت: در این ایام مبلغان با حضور در اماکن پرتردد، علاوه بر تبلیغ، تلاش نمایند پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش آموزان و نسل جوان باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان در پایان افزود: البته طلاب در این ایام، نباید از درس های حوزه فاصله بگیرند، بلکه باید با برنامه ریزی و کسب شور و نشاط، برای کسب علم در سال جدید، قدم های تبلیغی چشمگیری را بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha