چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که بی تفاوتی نسبت به هم نوعان و مردم از نظر اسلام مذموم و مورد نکوهش است، گفت: دستگیری از محرومان و تقسیم مهربانی با آنان، از سفارشات اکید دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با بیان این که ایام نوروز بهترین فرصت تمرین برای ترویج خصلت نیکوی دستگیری از مستمندان است، گفت: اگر در روز طبیعت به فکر تفریح و ایجاد لحظات شاد و خاطره انگیز برای خود و خانواده مان هم هستیم، چه بهتر است که این شادی و تفریح خود را با افراد نیازمندی که شاید قادر به برطرف کردن نیازهای اولیه زندگی خود هم نیستند، تقسیم کنیم، چه آن که دستگیری از محرومان و تقسیم مهربانی با آنان، از سفارشات اکید دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت به آنان، افزایش طول عمر و رزق و روزی را برای انسان در پی دارد، تصریح کرد: خودگرایی و بی تفاوتی نسبت به هم نوعان، از نظر اسلام مذموم و نکوهش شده است.
مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که شادی و نشاط بخشیدن به دیگران، رضایت پروردگار را به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: عمل به آموزه های اسلام، سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.
حجت الاسلام میناپور با تأکید بر اینکه در این ایام بهتر است که رضایت و شادی را بر لبخند محرومان و یتیمان بنشانیم، گفت: ضرورت دارد نوع دوستی، مهرورزی و نیکوکاری در جامعه ما، بیش از پیش تقویت شده تا انفاق و احسان در جامعه شتاب گیرد.
وی با اشاره به اینکه انفاق و بخشش به دیگران، آثار فردی و اجتماعی را برای انسان خواهد داشت گفت: عدالت اقتصادی، اجتماعی و جلوگیری از اسراف و تبذیر در جامعه، از برکات انفاق است.
مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که باید دل نیازمندان و محرومان را به دست آوریم، افزود: در منابع و روایات دینی آمده است، روا نیست که شخصی سیر بخوابد، در حالی که همسایه وی گرسنه است که همین موضوع، اهمیت احسان و نیکوکاری را در آموزه های اسلام دو چندان آشکار می سازد.
حجت الاسلام میناپور در پایان سخنان خود، با اشاره به این که احسان و نیکوکاری به هم نوع ،نباید تنها به ایام خاصی منحصر شود، تأکید کرد: کمک و دستگیری از نیازمندان، باید به صورت مستمر در زندگی روزانه و در حد وسع و توان به صورت مادی و معنوی نهادینه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha