پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از پیش نیازمند شناخت سیره امام هادی (ع) توسط قشرهای مختلف مردم است بطوریکه این امر ضروری و لازم می بایست توسط مبلغان حوزه های علمیه در جامعه صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه جمعه، همزمان با شب شهادت امام هادی (ع) در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهارداشت: شناخت سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) یکی از ضرورت های جامعه اسلامی است بطوریکه هستند کسانی که در این زمینه از ابتدایی ترین اطلاعات کم اطلاع هستند.

 امام جمعه اراک با بیان اینکه نام حضرت «علی» است و القاب زیبایش عبارت اند از؛ «نقی»، «هادی»، «عالم»، «فقیه»، «امین»، و «طیّب». و به آن حضرت «ابوالحسن ثالث» می نامند، افزود: ما در بین ائمه علیهاالسلام ۴ ابوالحسن داریم، امام علی(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) ولی در میان ائمه متأخر امام کاظم(ع) ابوالحسن اول، امام رضا (ع) ابوالحسن ثانی و امام هادی (ع) ابوالحسن ثالث هستند.

وی ادامه داد: پدر گرامیش، امام جواد علیه السلام و مادر گرامی اش، «سمانه مغربیّه» است که او را به اسامی ماریه قبطیه، یدش، و حویث، و القابی چون: عابده، سیده شب زنده دار، قاری قرآن و… یاد کرده اند.

امام جمعه اراک بیان داشت: امام هادی علیه السلام در سن هشت سالگی و در سال ۲۲۰ هجری به امامت رسید. دوران امامت آن حضرت همزمان بود با خلافت ۶ خلیفه معتصم، واثق، متوکل، منتصر،و ...که از بین آنها متوکل، ستمگرترین خلیفه عباسی، سخت دشمن اهل بیت علیهم السلام و شیعیان بود. ابن اثیر می گوید: «متوکل نسبت به علی بن ابی طالب علیهماالسلام و اهل بیت او بُغْض شدیدی داشت و اگر به او خبر می دادند که کسی علی و اهل بیتش را دوست دارد، قصد مال و جانش را می کرد.»

وی خاطرنشان کرد: متوکل کسی است که کربلا را شخم زد و زیارت امام حسین (ع) را قدغن کرد و جنایات زیادی نسبت به ائمه علیهاالسلام مرتکب شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آن حضرت در زندگی با برکت خود همواره تلاش می کردند تا از هر فرصتی، برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت (ع) استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در دوران امام هادی (ع) که اوج اقتدار عباسیان و ظلم و فشار بیش‌ از اندازه‌ای بر شیعیان حاکم بود، موقعیت اجرایی این امام همام متفاوت از سایر ائمه معصوم (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در دوران زندگی با برکت دهمین امام شیعیان، ایشان به مقابله با فرقه های ضاله پرداختند.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: هادی به معنای هدایت گر است و امام هادی (ع) در زمانی که این فرقه ها سعی بر از بین بردن اسلام داشتند همه را به مقابله همه جانبه با جریان های انحرافی دعوت کردند.

وی ادامه داد: شناخت کامل سیره امام هادی (ع) موجب می شود تا با حرکت در مسیر ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی (ص)، ضمن شکست حرکت های مذبوحانه دشمنان از ارزش های الهی صیانت کرد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: امام هادی (ع) نیز در آماده کردن فلسفه مهدویت در جامعه نقش بسزایی داشتند و این مهم را در سخنرانی و دیدارهای مختلف با قشرهای مردم گوشزد می کردند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha