جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 412202
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
دالایی لاما

حوزه/ پیشوای معنوی بوداییان تبت با ابراز مخالفت شدید خود نسبت به عباراتی چون «تروریست‌های مسلمان» اعلام کرد که استفاده از چنین واژه‌هایی او را فوق العاده ناراحت می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دالایی لاما پیشوای معنوی بوداییان تبت طی سخنانی مخالفت شدید خود را نسبت به استفاده از عباراتی چون «تروریست‌های مسلمان» ابراز کرده و گفت که احساس فوق العاده ناراحت کننده‌‌ای در رابطه با چنین استفاده غلطی دارد.
دالایی لاما در مصاحبه با یک روزنامه خبری گفت: استفاده از واژه‌هایی چون تروریست‌های مسلمان نادرست است و من را ناراحت می‌کند. دین اسلام ، مومنان حقیقی بسیاری دارد و آن‌ها پیروان صمیمانه و جدی قرآن هستند.
انتقاد از آزار و اذیت مسلمانان میانمار توسط بودایی‌ها
دالایی لاما بیزاری خود را نسبت به این گونه اصطلاحات خاص جامعه منفی‌گرا ابراز‌ کرد. او همچنین از رفتار بودایی‌های برمه در رابطه با مسلمانان میانمار انتقاد کرده و از آن‌ها با نام «عناصر شیطانی» یاد کرد.
گفته‌های دالایی لاما در حالی منتشر شد که اسلام‌هراسی در جهان به ویژه در غرب به سطح غیرقابل انتظاری رسیده است. و بسیاری از مردم معتقدند که دولت آمریکا مسئول این فضای منفی است.
برای مثال ماه گذشته یک فرد ناشناس بدون اجازه به مسجدی در آریزونا حمله کرده و بیش از 130 نسخه قرآن مجید را در این مرکز اسلامی پاره کرد و به گفته مسئولان این حادثه نفرت محور بوده است. این حادثه نخستین حمله اسلام‌هراسان به مساجد غرب به ویژه آمریکا نیست. در ماه ژانویه مسجدی در ویکتوریا واقع درایالت تگزاس آمریکا به آتش کشیده شد. در همین ماه نیز یک اسلام‌هراس به روی مسلمانان مسجد کبک در کانادا آتش گشود که منجر به کشته شدن 6 تن و زخمی شدن 19 تن دیگر شد.
همچنین گفته می‌شود سال 2015 به عنوان بدترین سال حمله به مساجد نام گرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha