جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رحمانی

کارشناس مذهبی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ماه رجب فرصتی برای کسب معنویت و نزدیکی به خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فضایل بی‌شمار ماه رجب، اظهار داشت: رجب نام رودخانه‌ای در بهشت است و هرکس در این ماه پرفضیلت یک روز را روزه بگیرد، رضایت واقعی خدا را جلب کرده و خداوند در آن دنیا از برکات آب آن رودخانه زلال و شیرین بهشتی او را بهره مند می‌کند.

وی با بیان اینکه رجب ماه رحمت و برکت است و باید قدر لحظه‌لحظه آن را در به دست آوردن تهذیب نفس و معنویت بیشتر دانست، افزود: ماه رجب آغاز فصل نیایش و دوران خوب سازندگی روحی و بدست آوردن تقوای الهی است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: ماه رجب، ماه عبادت، خودسازی و آغاز یک دوره جدید سلوک انسانی به سمت حضرت حق است، ماهی که طبق روایتی از حضرت امام موسی کاظم (ع)، سفیدتر از شیر و شیرین‌تر از عسل است.

وی گفت: از فضیلت‌های مهم ماه رجب همین بس که، از رسول خدا (ص) روایت شده است که رجب ماه بزرگ خدا است و هیچ ماهی در احترام و فضیلت به آن نمی‌رسد و در این ماه حتی جنگ با کافران حرام است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماه رجب، در تعابیری ماه ولایت و اولیای الهی است، اظهار داشت: در این ماه روزهای 13و14و15که به آن «ایام البیض» می‌گویند، دارای فضیلت بسیار و زمان استجابت دعاست و به‌طورکلی به‌روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری، ایام البیض به معنای روزهای سپید و درخشان گفته می‌شود .

وی افزود: در این میان، بنا به روایات، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار و زمان استجابت دعاست، حال اگر دعا که خود عبادت است با عبادت اعتکاف که آن نیز با عبادت روزه مقرون است، همراه شود، فرصتی ناب برای تزکیه و طهارت روح فراهم می‌آید؛ فرصتی که چه بسا می‌تواند زمینه تحول و تولدی دیگر را برای انسان فراهم کند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه روز سیزدهم ماه رجب، نخستین روز از ایام البیض است، گفت: در این روز بنا بر مشهور بعد از سی سال از عام‌الفیل ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در  کعبه مُعَظَّمه واقع شده است که روزه گرفتن در این روز و دو روز بعد، ثواب فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر سلوک الی الله، ارتقای معنوی، رشد اخلاقی و اعتقادی قرار دارند از ماه رجب بهترین بهره را خواهند برد تا بتوانند راه پرفراز و نشیب سیر الی الله را با استفاده از زمان مناسبی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده، طی کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha