شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آغاز تحقیقات پلیس لندن در رابطه با جنایایت جنگی عربستان در یمن

حوزه/کاراگاهان بازرس اسکاتلندیارد، آغاز تحقیقات در رابطه با جنایات جنگی انجام شده توسط ائتلاف جنگی عربستان سعودی در حملات هوایی در یمن و کشتن بی‌گناهان را تایید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، در آستانه سفر ترزا می، نخست وزیر انگلستان به کشورهای خلیج‌نشین، اسکاتلندیارد پلیس انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد تحقیقاتی درباره جنایات جنگی مرتکب شده توسط رژیم آل سعود در یمن آغاز کند.

سرویس پلیس متروپلیتن لندن راه اندازی تحقیقات در واحد جنایات جنگی در رابطه با حملات هوایی و تجاوز ویرانگر عربستان سعودی در یمن را تایید کرد.

یکی از کاراگاهان بازرس اسکاتلندیارد در این باره گفت: من تایید می‌کنم که تحقیقات جدیدی در ارتباط با اتهامات وارد شده به ائتلاف جنگی عربستان سعودی و جنایات جنگی این رژیم در یمن توسط واحد ما آغاز شده است.

در صورتی که این تحقیقات به نتیجه رسیده و کارآگاهان بتوانند مضنونین این جنایات را شناسایی کنند، مجبورند برای تحقیقات بیشتر به یمن سفر کنند. هر چند شرایط جنگی کنونی در یمن این مسئله را غیرممکن ساخته است.

دانیل مچوور یکی از وکلای شرکت حقوقی که نامه اسکاتلندیارد را دریافته کرده گفت: مقامات دادستانی انگلستان قانونا موظف هستند براساس شواهد و مدارک مرتکبان این جنایات جنگی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند. با توجه به جدی بودن اتهامات علیه مضنونین، اداره امور خارجه نیز باید راه قانونی را رفته و به جنایتکاران مصونیت ویژه عطا نکند.

سفر نخست وزیر انگلستان به کشورهای عربی در حالی انجام می‌شود که سایه تاریک تجاوز رژیم آل سعود به یمن منجر به کشته شدن ده‌ها هزار غیرنظامی و آواره شدن بیش از 3 میلیون نفر شده است. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی تاکنون متهم به کشتار هزاران غیرنظامی و راه اندازی یک فاجعه انسانی در یکی از فقیرترین کشورهای منطقه شده است. در این میان دولت انگلستان به همراه ایالات متحده آمریکا، دو حامی سرسخت عربستان در جنگ با حوثی‌ها، با فروش اسلحه به عربستان سعودی همدستان جنایات این رژیم در کشور یمن محسوب می‌شوند.

دیده بان حقوق بشر هفته گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی در حمله هوایی به یک قایق مهاجران و پناهندگان سوری در بندر حدیده در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است. این حمله هوایی که شامگاه 16 مارس 2017 با شلیک موشک به غیرنظامیان انجام شد منجر به کشته شدن حداقل 32 تن از مهاجران سومالیایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha