چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۹ وقف جدید در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد به  نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد وقفیات جدید 9 وقف به ارزش 448 میلیون تومان است.

وی افزود: از این تعداد وقف یک وقف مربوط به شهرستان بجنورد، چهار وقف مربوط  به شهرستان فاروج، یک وقف مربوط به شهرستان جاجرم، یک وقف مربوط به شیروان، یک وقف مربوط به اسفراین و یک وقف دیگر مربوط به مانه و سملقان است.
حجت‌الاسلام سیدنژاد، وقف جدید شهرستان بجنورد را یک قطعه زمین زراعی به مساحت 66 ونیم هکتار اعلام کرد که نیت موقوف مربوط به دارو و امور قرآنی بود که توسط خیر نیک‌اندیش قربانعلی پرستوک انجام شد.
وی در رابطه با سه وقف جدید امسال شهرستان فاروج نیز گفت: یک قطعه زمین مزروعی دیم توسط رمضان خدادادی به مساحت چهار هزار مترمربع به نیت امامزاده نورا... مرغزار به ارزش 8 میلیون تومان انجام گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی وقف زمین مسکونی توسط واقف خیراندیش علی‌اصغر آخرتی  به مساحت یک هزار و 200 مترمربع به نیت احداث خانه عالم به ارزش 30 میلیون تومان راز دیگر وقفیات سال جاری در شهرستان فاروج اعلام کرد.
وی یکی دیگر از وقفیات شهرستان فاروج را مربوط به یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و 500 مترمربع توسط واقف خیراندیش قربان معصومی ذکر کرد که به نیت وقف مسجد امام حسین روستای اسفیر به ارزش 15 میلیون تومان انجام گرفته است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد به وقف جدید سال 96 شهرستان جاجرم اشاره کرد و این وقف را مربوط به باغ گردو به مساحت 15 هزار مترمربع  توسط واقفین خیراندیش ابراهیم عابدی، محمد مکرمی، حسن ابراهیمی به نیت موقوفه  امامزاده اسماعیل روستای چیه شوقان، به ارزش25 میلیون تومان انجام شد.
وی وقف شهرستان شیروان را در سال جاری مربوط به زمین زراعی شهرستان شیروان به مساحت 15 هزار مترمربع اعلام کرد که توسط واقف خیراندیش برات رشید به نیت کمک به ازدواج زوج‌های نیازمند به ارزش 25 میلیون تومان انجام شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی وقف آب و اراضی زراعی شهرستان اسفراین را از واقفیات نوروز 96 اعلام کرد که به مساحت نیم ساعت توسط واقف علی موحدی پور به نیت امور دینی و قرآنی  به ارزش 15 میلیون تومان صورت گرفت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، وقف شهرستان مانه وسملقان را مربوط به منزل مسکونی واقف علی‌اکبر اشرفی به مساحت 130 مترمربع ذکر کرد که نیت تهیه دارو درمان بیماران سرطانی به ارزش 2 میلیارد ریال انجام شد.

وی در خصوص نهمین وقف طرح آرامش بهاری اظهار داشت: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 250 مترمربع به‌صورت وقف مشارکتی  توسط خیرین روستای مفرنگاه شهرستان فاروج برای احداث خانه عالم به ارزش 20 میلیون تومان را وقف شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha