جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید هادی صالحی

حوزه / کارشناس فرق و مذاهب با تاکید بر ضرورت توجه به تولید علم، گفت: در زمینه تولید علم دینی کوتاهی می شود.

حجت‌الاسلام سید هادی صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با بیان اینکه کتاب «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر» تالیف شهید دکتر پاکنژاد از ارزشمندترین آثار نویسندگان معاصر است گفت: این کتاب با مبنا قرار دادن علوم اسلامی و با بهره گیری از علوم روز، مطالب بسیار مفیدی را به نسل امروز، ارائه کرده است.

کارشناس فرق و مذاهب در ادامه با اشاره به اینکه کتاب اولين دانشگاه و آخرين پيامبر، مجموعه‌اى است به زبان فارسى، رساله دوره دکترای شهید پاکنژاد بوده است افزود: اين مجموعه، حاوى مباحثى از تمام برنامه‌هاى پزشكى معمول روز كه اسلام هم در آن باره نظر داشته است. اين رساله در ابتدا، «گفتارهاى طبى و بهداشتى پيشوايان اسلام» نام داشته كه پس از تنظيم آن به شكل كتاب، با عنوان «اولين دانشگاه و آخرين پيامبر» چاپ و منتشر شد.

وی خاطر نشان کرد: من به برخی از دوستان پیشنهاد دادم که گروهی از روحانیون با تشکیل کارگروهی، کشفیات روز را به این کتاب اضافه کنند و سپس ابعاد مختلف آن را تفکیک کرده و بعد از اینکه در تمام جوانب بر روی این کتاب کار شد و توانست با استحکام بیشتری عرضه شود ، آن را به زبان های دیگری ترجمه صورت شود و به کشورهای دیگر نیز ارائه گردد.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: عرضه این کتابها به کشورهای دیگر، می تواند افراد را به سمت سوی تشیع جذب کرده و جوانان کشورمان را نسبت به آیات و روایات به آگاهی کامل برساند.

کارشناس فرق و مذاهب ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند بایستی تولید علم در کشور صورت گیرد، تولید علم دینی نیز می تواند با ارائه این موضوعات به دانشگاه ها برای پایان نامه و تحقیق و پژوهش در خصوص کشفیات جدید و بروز آن را در اختیار جوانان قرار داده که متاسفانه در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی بودند که همچون دکتر پاکنژاد به نگارش چنین کتاب هایی روی آوردند اظهار داشت: امروزه نیز می توانیم با گسترش چنین کتاب هایی و دستیابی به اطلاعات روز، قادر به پرورش افرادی مانند دکتر پاکنژاد در این زمینه ها باشیم.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان ابراز داشت: این نوع کتاب ها برای نسل جوان بسیار مفید و ارزنده خواهد بود و افراد بسیاری را با شیعه آشنا خواهد کرد و یک راه خوب و مطمئن برای جذب دیگران با تفکرات مختلف به سمت تشیع باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha