پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 412227
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
درگیری میان حماس و اسرائیل

حوزه/ رولاند لومباردی محقق فرانسوی در گفتگو با روزنامه آتلانتیک فرانسه از احتمال وقوع جنگ قریب الوقوع میان جنبش حماس و اسرائیل خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، رولاند لومباردی محقق فرانسوی در گفتگو با روزنامه اتلانتیک فرانسه از احتمال وقوع جنگ قریب الوقوع میان جنبش حماس و اسرائیل خبر داد.

لومباردی گفت: این روزها تبادل موشک میان اسرائیل و نوار غزه افزایش یافته و تنش ها میان طرفین رو به افزایش است.

وی افزود: در این میان حماس آغاز کننده شلیک موشک و درگیری های نبوده و حتی سعی می کند گروه های شلیک کننده موشک از سوی نوار غزه را کنترل کند و مانع این اقدام آنها بشود، اما اسرائیل بر این باور است که این موشک ها از سوی حماس شلیک می شود و حماس مسئول تمام اتفاقاتی است که در نوار غزه رخ می دهد.

این محقق فرانسوی ادامه داد: از زمان وقوع جنگ تابستان 2014 میان حماس و اسرائیل تا کنون هر دو طرف در حال آتش بس موقت به سر می برند، اما افزایش میزان موشک های شلیک شده از سوی نوار غزه به سمت اسرائیل ممکن است این آتش بس را بر هم بزند.

وی افزود: این موشک ها از سوی جریان های سلفی و وابسته به داعش در خاک نوار غزه شلیک می شود که خود را رقیب حماس در این منطقه می دانند، اما حماس به دنبال کنترل و سرکوب این گروه ها است.

لومباردو خاطر نشان کرد: تنش ها میان حماس و اسرائیل پس از ترور یکی از فرماندهان بزرگ حماس در 24 مارس در نوار غزه شکل سریع تری به خود گرفته؛ چراکه حماس اسرائیل را مسئول ترور این فرمانده خود می داند.

وی افزود: در سایه این تنش ها فرماندهان ارتش اسرائیل اعلام کرده اند به خاطر نگرانی از انتقام جویی حماس، در نهایت آمادگی به سر می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha