پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: کارگاه های آموزشی جریان شناسی مهدویت و آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی، به جهت استفاده نسل جوان، در شهرستان گناباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در سال گذشته ۹ کارگاه آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی جریان شناسی مهدویت و نشست عرفان اسلامی، آشنایی با جریان های تکفیری و انحرافی از جمله صوفیه و دراویش، در این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۴ کارگاه آموزشی ویژه اقشار تأثیرگذار شهرستان از جمله مبلغین، مبلغات، طلاب، مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی، حلقه های صالحین، رؤسای ادارات و معلمان بود، افزود: این جلسات در راستای توانمند سازی، دانش افزایی و ارتقای شناخت و آگاهی مخاطبان نسبت به مذاهب اسلامی و شیوه‌های تعامل بین پیروان مذاهب برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد ادامه داد: در جریان برگزاری این دوره ها پیرامون مبانی معرفتی مهدویت در شیعه و اهل سنت، آسیب شناسی مباحث مهدویت و ساختار، مبانی اعتقادی و شیوه های تبلیغ مدعیان دروغین از سوی اساتید اعزامی تبیین شد.

رحمانی به برگزاری ۵ کارگاه آموزشی آشنایی با جریان های تکفیری(تصوف) ویژه عموم مردم اشاره کرد و گفت: در این جلسات نیز به تاریخچه پیدایش تصوف، تاریخچه دراویش گنابادی، رابطه استعمار با دراویش، روش های جذب افراد توسط دراویش و تصوف و روش های مقابله با این فرقه پرداخته شده است.

رشد ۱۵ درصدی اعزام مبلّغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد با اشاره به رشد ۱۵درصدی اعزام مبلغ در شهرستان گناباد در سال 95 در مقایسه با سال گذشته، گفت: در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، دهه ی محرم، دهه آخر صفر، دهه فجر، اعتکاف، جشن‌ها، شبهای جمعه، دهه ولایت و اوقات فراغت نیز، بیش از ۵۰۰ مبلغ و مبلغه درسال ۹۵ به نقاط مختلف شهری و روستایی گناباد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه روحانیون مستقر در خود گناباد و همچنین روحانیون طرح هجرت هجرت این شهرستان، در مجموع بیش از ۵هزار و ۸۰۰ سخنرانی در موضوعات مختلف داشته اند، اظهار داشت: تبلیغ چهره به چهره و پاسخگویی به شبهات دینی، پاسخگوئی به سوالات شرعی، اجرای طرح دین نشاط زندگی، اقامه نماز اول وقت به جماعت در مدارس و مساجد و برگزاری گفتمان ها و جلسات سخنرانی با موضوعات تحلیل علمی تحریفات و تبیین ارزش های دینی و اسلامی، آموزش سبک زندگی اسلامی، راهکارهای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، نشست های معرفتی و بصیرتی و برگزاری کلاس های احکام و...از جمله فعالیتهای روحانیون گناباد در سال 95 در این شهرستان بوده است.

رحمانی به ارزیابی عملکرد تبلیغی روحانیون مستقر و هجرت اشاره کرد و افزود: روحانیون مستقر و طرح هجرت، پرچمداران تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در مناطق محروم و دورافتاده هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد اظهار داشت: همچنین در طول سال گذشته و به منظور تغذیه فکری روحانیون مستقر و هجرت، بیش از ۶۰۰ جلد کتاب مختلف و مجلات تخصصی در حوزه دین در اختیار آنان قرار گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha