جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه

حوزه / حجت الاسلام دشت ‌آبادی با بیان اینکه ماه رجب و به دنبال آن، شعبان و رمضان، ماه‌های خودسازی و تزکیه نفس انسان است و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام کاظم دشت آبادی، ظهر امروز در نشست گفتمان دینی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه استان یزد با بیان اینکه ماه رجب و به دنبال آن، شعبان و رمضان، ماه‌های خودسازی و تزکیه نفس انسان است و فرصتی برای نزدیک تر شدن به خداست.

وی در بیان فضیلت ماه مبارک رجب اظهار کرد: از حضرت رسول اکرم(ص) روایت شده که ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‌رسد و کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خوشنودی بزرگ خدا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه در ادامه افزود: از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده که وقتی ماه رجب می‌رسید این‌گونه دعا می‌کردند: خدایا ماه رجب و شعبان را بر ما مبارک بگردان و ما را به ماه رمضان برسان و ما را در گرفتن روزه این ماه یاری کن.

وی بیان کرد: در ماه رجب به راز و نیاز و طلب استغفار زیاد توصیه شده است، و لذا به این خاطر به این ماه رجب گفته‌اند چون رحمت خدا فراگیر می‌شود و فرشتگان این رحمت را بر مردم عرضه می‌کنند.

حجت‌الاسلام دشت آبادی تصریح کرد: کسی که در ماه رجب و شعبان سعی کند با انجام عبادت بیشتر به یاد خدا باشد، زمینه و آمادگی ورود به ماه رمضان را پیدا می‌کند و با پاکی و تزکیه بیشتری وارد ماه رمضان می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha