پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بلک- مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/حجت‌الاسلام بلک ازپیش بینی شرکت ۳۰ هزار نفر در اعتکاف ۹۶ استان خوزستان خبرداد و گفت: بنا به نظر مسئولان حدود ۶۰ درصد خانم‌ها و ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان آقایان هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به انجام فرایند ثبت‌نام در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج سطح استان، اظهار داشت: با توجه به افزایش برنامه‌های فرهنگی سطح استان و تلاش بیش از پیش مبلغان در جامعه پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار نفر در اعتکاف سال 96 استان خوزستان شرکت کنند.

وی با اشاره به مکان برگزاری اعتکاف در سطح استان خوزستان، گفت: مساجد جامع هر شهرستان علاوه بر مساجد ادارات، دانشگاه‌ها و محلات پذیران معتکفین هستند که با توجه به برآوردهای انجام شده، قریب به ۱۵۰ مسجد در سطح استان خوزستان میزبان معتکفین هستند.

حجت‌الاسلام بلک، ادامه داد: طبق روال هرساله و بنا به نظر مسئولان حدود ۶۰ درصد خانم‌ها و ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان آقایان هستند که البته ثبت‌نام همچنان ادامه داشته و إن‌شاءالله آن‌هایی که تا به حال موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام اعتکاف در مساجد سطح استان، در این آیین با عظمت و پر فیض شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه با اشاره به نقش ویژه روحانیون در برگزاری هرچه بهتر آیین اعتکاف، اظهار داشت: قطعاً قوام برنامه‌های اعتکاف در هر نقطه‌ای به حضور مبلغین و روحانی در آنجا بستگی دارد و لازم است حوزه‌های علمیه نسبت به حضور مبلغین خویش در اعتکاف سال ۹۶ اهتمام ویژه‌ای ورزند.

وی در پایان از مشارکت خیرین بدر برگزاری اعتکاف سخن گفت و اظهار داشت: آنچه بیش از گذشته روی آن برنامه‌ریزی‌شده و خوشبختانه به‌عنوان یک مسئله کلی جای خودش را پیدا کرده، حمایت خیرین از این برنامه است، به‌گونه‌ای که تا سال‌های پیش، معتکفین اکثر هزینه‌های اعتکاف را پرداخت می‌کردند، اما با ورود خیرین، مبلغ دریافتی از معتکفین کمتر شده و بیش از پیش مردم و مؤمنین در راستای تأمین هزینه‌های اعتکاف پیش‌قدم شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha