جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوعلی ، استاد حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام ابوعلی گفت: گاهی می شود ره صد ساله را یک شبه پیمود! البته اگر «بلدِ راه» باشی و بتوانی از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنی؛ که یکی از این فرصت ها، اعتکاف و ایام البیض است.

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، به بیان فرصت های معنوی ماه مبارک رجب پرداخت و اظهار داشت: ماه مبارک رجب برای همه مردم به ویژه قشر جوان جامعه که توان بیشتر و دل با صفاتری دارند، بسیار مغتنم و با ارزش است که خداوند متعال آن را برای بندگان قدرشناس خود قرار داده است.

وی ماه مبارک رجب را ماه عرفان، معنویت و خداشناسی دانست و تصریح کرد: همانگوه که ما در بهار طبیعت قرار داریم، قسمت بر این بوده که این بهار! با بهار معنویت نیز عجین شود و ماه رجب که فرصتی برای آغاز خوبی هاست با سال جدید یکی شود.

حجت الاسلام ابوعلی، استفاده از دعاهای وارده و انجام اعمال عبادی ماه مبارک رجب را زمینه سعادت و بهره مندی انسان از رجب المرجب اعلام کرد و افزود: دعاهای ماه رجب به انسان درس خداشناسی، عبودیت، بندگی، اخلاق، تواضع، فروتنی و مهربانی می آموزد و باید شکر گزار این لطف بی کران الهی باشیم که چنین ایام با عظمتی را پیش روی ما انسان ها قرار داده است.

این استاد حوزه علمیه، اذعان داشت: گاهی می شود ره صد ساله را یک شبه پیمود! البته اگر «بلدِ راه» باشی و بتوانی از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنید؛ که یکی از این فرصت ها، اعتکاف و ایام البیض است.

وی در پایان ماه مبارک رجب را فرصتی برای تبیین سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: در این ماه که دل ها مستعد و آمادگی پذیرش معارف را دارند، روحانیون می توانند با ایفای نقش کلیدی خود به عنوان هادیان جامعه، سبک زندگی اسلامی را میان مردم ترویج کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha