پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه برخی مسئولان تصور می‌کنند آب و نان ما هم از سوی آمریکا تأمین می‌شود، این چه بی‌عقیدگی به اسلام، قرآن و جهاد فی‌سبیل‌الله است، گفت: جوان‌هاي ما به شهادت نرسيدند كه با آمريكا مصالحه كنيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آيت الله جنتي در ديدار نوروزي با كاركنان شوراي نگهبان كه در محل نمازخانه اين نهاد برگزار شد، طي سخناني ضمن تبريك آغاز سال نو، روز جمهوري اسلامي و فرارسيدن ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، ماه عبادت و بندگي است و مطابق حديث نبوي خوشا به حال كساني كه در اين ماه از ياد خدا غافل نيستند و خدا را اطاعت و عبادت مي‌كنند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به پايان يافتن روزهاي طولاني تعطيلات، خاطرنشان كرد: ايام عمر به هر شكل كه سپري شود، چه در حال معصيت و چه در حال عبوديت، مي‌گذرد؛ منتها من نمي‌توانم بهت و حيرت خود را از غفلت خودمان پنهان كنم. اين كه چه آينده‌اي در انتظار ما خواهد بود؟ آينده‌اي كه شروع آن با مرگ انسان رقم مي‌خورد.

آيت‌الله جنتي يكي از مشكلات انسان در جهان پس از مرگ را تنهايي دانست و گفت: نتيجه اين وحدت و تنهايي، وحشت است. ديگر هيچ كسي از احوال انسان نمي‌پرسد و ما بايد ببينيم كه براي اين تنهايي چه توشه‌اي فراهم كرده‌ايم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اسلام مخالف شادي نيست، تأكيد كرد: پيشوايان ما، هيچ‌گاه شادي حلال را منع نكرده‌اند، بلكه به تشويق و ترغيب آن نيز پرداخته‌اند. آن چيزي كه ممنوع شده است، لذات نامشروع است چرا كه مطابق آيات قرآن كريم، چشم و گوش و قلب ما در برابر خداوند مسئول است.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز جمهوري اسلامي و همه پرسي دوازدهم فروردين، اظهار داشت: عوامل پيروزي انقلاب و استقرار نظام جمهوري اسلامي، سه مسأله بود؛ اول، زمينه ايمان و اسلام در دل مردم به دليل تعاليم حيات‌بخش تشيع در امتداد غدير و عاشورا؛ دوم، رهبري امام راحل كه به خداوند متعال تكيه و اتكال داشت و سومين عامل، استقامت و صبر و مقاومت در برابر مشكلات بود.

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه هرگاه اين سه عامل در كنار هم قرار گرفت ما در مقابل دشمنان به پيروزي رسيديم، تصريح كرد: اگر ما در مقابل دشمنان نتيجه نگرفتيم به دليل عدم پايبندي به اين سه مؤلفه است. اكنون نيز علي‌رغم شعار «مرگ بر آمريكا» از سوي مردم بايد ببينيم كه چه بر سر ما آمده است كه برخي فكر مي‌كنند بايد با آمريكا و دشمنان كنار بياييم؟ چرا تصور مي‌كنند كه آب و نان ما هم از سوي آمريكا تأمين مي‌شود؟! اين چه بي‌عقيدگي به اسلام، قرآن و جهاد في‌سبيل‌الله است كه در بين بعضي مسئولين پيدا شده است؟ آيا جوان‌هاي ما به شهادت رسيدند كه با آمريكا بر سر يك ميز بنشينيم و مصالحه كنيم؟

دبير شوراي نگهبان تأكيد كرد: بدانيد كه آمريكا و اسرائيل همان طور كه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب وعده دادند، شكست خوردني است. شعار ما «هيهات مناالذله» است. ما مي‌ميريم، اما ذلت نمي‌پذيريم. اين شعار جوان هاي ماست. بايد حسيني و عاشورايي عمل كرد. اگر لازم باشد همه شهيد مي‌شويم تا اسلام زنده بماند.

آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، گفت: براي توليد و اشتغال نيازمند سرمايه‌گذاري هستيم. اما قبل از آن بايد امنيت سرمايه‌گذاري تأمين شود. اين كه ما شعار سرمايه‌گذاري بدهيم اما از سرمايه‌گذار حمايت نكنيم و در فلان وزارتخانه آن را سر بدوانيم چه فايده‌اي دارد؟ ما معتقديم سرمايه‌گذاران بايد دعوت شوند و امنيت شغلي و مالي آنها تضمين شود، اما چرا اين گونه رفتار نمي‌شود، معلوم نيست.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش پاياني سخنان خود، با اشاره به مقوله انتخابات، اظهار داشت: آن چيزي ما به عنوان شوراي نگهبان بايد به دنبال آن باشيم حاكميت قانون است. دولت و مجموعه حاكميت، همين طور مردم و نامزدها همه بايد تابع قانون باشند.

آيت‌ الله جنتي افزود: توصيه من به مردم هم اين است كه به دنبال نامزد اصلح باشند، نامزدي كه امانتدار است، صداقت دارد، در سابقه او حيف و ميل بيت‌المال موجود نيست. به فكر محرومين و مستضعفين است، البته لازمه اين انتخاب هم بيداري مردم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha