جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اروجی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان از تشکیل شورای راهبردی اعتکاف در استان و آمادگی بیش از ۵۵۰ مسجد استان برای برگزاری این مراسم معنوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، شامگاه دوشنبه  در نشست مدیران و کارشناسان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه رجب  به فعالیت های ستاد اعتکاف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 530 مسجد استان میزبان بیش از 80 هزار نفر از معتکفین بوده‌اند که حضور خانم ها نسبت به آقایان 3 به 1 بوده است

وی افزود: امسال نیز 550 مسجد در سطح استان آماده پذیرایی از معتکفین می‌باشند، همچنین پژوهش علمی با عنوان ارزیابی اعتکاف و شناسایی فرصتهای آن، راه اندازی آزمایشی سامانه ثبت نام اعتکاف و تهیه پیش نویس ساختار ستاد اعتکاف را از مهمترین اقدامات سال گذشته بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امسال نیز در شورای راهبردی اعتکاف که با حضور علما و صاحب نظران برگزار شد، ساختار ستادهای اعتکاف استان، شهرستان و مسجد نهایی شده و به شهرستانها و مساجد ابلاغ می شود. در این ساختار تعاریف، اهداف، اعضای حقیقی و حقوقی، تقویم اجرایی جلسات و وظایف کمیته های مختلف آمده است.

حجت الاسلام اروجی همچنین از راه اندازی سامانه جدید ثبت نام اعتکاف استان خبر داد و گفت: این سامانه پس از انجام تغییرات اساسی با همراهی یکی از شرکت ها و پیام رسان های کاملا ایرانی راه اندازی شده و به گونه ای برنامه ریزی شده است تا پس از پایان اعتکاف همچنان ارتباط معتکفین با دبیرخانه ستاد اعتکاف قطع نگردد و ارتباطی مستمر و کارآمد با معتکفان در طول سال برقرار باشد.

وی با ارائه گزارشی از  ارزیابی اعتکاف در سال گذشته  گفت: امسال نیز پژوهشی جامع با هدف شناسایی شاخص های اعتکاف مطلوب از منظر آموزه های دینی انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام اروجی همچنین نکاتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری و نقش شبکه تبلیغ دین و متولیان فرهنگی بیان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha