چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای

حوزه/ مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم گفت: امسال ۲۱ هزار و ۵۱۸ نفر آمار کل ثبت نام کنندگان در استان قم بوده که به دلیل کمبود مساجد مناسب برای برگزاری مراسم اعتکاف، قرعه کشی انجام شد و ۶ هزار و ۴۵۰ نفر از برادران و ۷ هزار و ۷۹۰ نفر از خواهران برای شرکت در مراسم اعتکاف معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که با موضوع اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 750 هزار معتکف در 5 هزار و 500 مسجد حضور داشته و از حال و هوای معنوی ایام اعتکاف استفاده برده اند.

وی ابراز داشت: همچنین در سال گذشته مراسم اعتکاف در 62 کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه برگزار شده است.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم خاطرنشان ساخت: اعتکاف رجبیه امسال از 22 فروردین در مساجد جامع داخل و خارج از کشور، برگزار و با عبادت ام داوود همزمان خواهد بود.

رئیس جشنواره های فرهنگی هنری اعتکاف کشور تصریح کرد: همایش آداب و احکام اعتکاف را به زودی از سوی ستاد اعتکاف روز شنبه 19 فروردین ماه ساعت 17 در مصلی قدس با حضور تمام معتکفینی که نام آنان از قرعه درآمده است، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گفت: پذیرش معتکفین اعتکاف، شامگاه روز 21 فروردین و شب ولادت مولای متقیان امام علی(ع) از ساعت 21 الی ساعت 24 بوده و از اول اذان صبح روز 13 رجب، معتکفین نیت اعتکاف خواهند کرد.

وی بیان داشت: افتتاحیه اعتکاف با زیارت آل یاسین و نماز صبح و اختتامیه آن نیز در عصر روز سوم با مراسم زیارت ام داوود انجام خواهد شد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم اظهار داشت: حضور شهدای گمنام یا مدافع حرم در برخی از مساجد اعتکاف، بیان احکام و آداب اعتکاف، برگزاری مراسم ولادت امام علی(ع)، مراسم خلوت صاحب دلان، برگزاری نشست های اخلاقی، برگزاری حلقات معرفتی، سوگ ام المصائب، پیمان بندگی، چشمه اندیشه، رادیو بندگی، کارگاه های عقیدتی و معرفتی، برگزاری مسابقات ارزشی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نمایشگاه های تخصصی، کلام حق، همسنگران ایثار با موضوع یادواره های شهدا و ... از جمله برنامه های ایام اعتکاف خواهد بود.

رئیس جشنواره های فرهنگی هنری اعتکاف کشور ابراز داشت: امسال اعتکاف دانشجویی برای خواهران و برادران، اعتکاف دانش آموزی خواهران و برادران، اعتکاف ویژه برادران و خواهران غیرایرانی تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه و اعتکاف ویژه ایثارگران در استان قم خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای خاطرنشان ساخت: امسال 21 هزار و 518 نفر آمار کل ثبت نام کنندگان در استان قم بوده که به دلیل کمبود مساجد مناسب برای برگزاری مراسم اعتکاف، قرعه کشی انجام شد که نام 6 هزار و 450 نفر از برادران و 7 هزار و 790 نفر از خواهران از این قرعه کشی برای شرکت در مراسم اعتکاف بیرون آمده است.

وی تصریح کرد: برای مراسم اعتکاف امسال قم، 16 مسجد اختصاص به خواهران و 8 مسجد اختصاص به برادران خواهد داشت؛ البته ما آمادگی پذیرش تمام ثبت نام کنندگان را داریم؛ اما مسجد کافی که مناسب برگزاری اعتکاف باشد، نداریم و دست اندرکاران مسئول باید به این مسئله بپردازند که فضاهای مناسب برای این مراسمات ایجاد نمایند.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم بیان داشت: به نظر ما رهبر معظم انقلاب از اعتکاف بیش از این توقع دارند؛ چراکه هم در پیام نوروزی و هم در حرم امام رضا(ع) به این موضوع پرداخته اند و به عنوان توجه ایمانی و دینی مردم ایران بیان داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای اظهار داشت: برای مراسم اعتکاف، شورای اداری متشکل از 30 دستگاه نیز در استان قم تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدرضا حسینی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    اعتکاف میتوان درمدارس هم برگذارشود
  • سیدرضاحسینی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    اعتکاف مدارس برگذارشود