جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
واردات

حوزه/ حجت الاسلام اسلامی با تاکید بر این که دولت باید مدیران خسته را از قطار مدیریت کشور پیاده کند، گفت: برخی مسئولان راه‌حل مشکلات اقتصادی را در بیرون از کشور جستجو می‌کنند و این دیدگاه که بیگانه باید راه فائق آمدن بر مشکلات را برای ما باز کند، آفت آرمان اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با اشاره به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۹۶ (اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال)، در خصوص موانع عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین موانع، عدم باور به قدرت درونی و استعدادهای درون کشور است و تا وقتی این باور در همه مسئولان و مردم شکل نگیرد که با تکیه‌بر استعدادهای داخلی کشور می‌توان از گردنه مشکلات و معضلات اقتصادی گذشت، مسلماً حرکتی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام نمی‌شود.

وی افزود: نقطه مقابل این نگاه، تفکری است که در بخشی از مسئولان و مردم وجود دارد که راه‌حل مشکلات اقتصادی را در بیرون از کشور جست‌وجو می‌کنند اما این نظر که بیگانه باید راه فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی را برای ما باز کند، آفت آرمان اقتصاد مقاومتی است.

مشکلات اقتصادی را با تکیه بر نیروی جوان داخلی حل کنیم

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: تمام سخن در اقتصاد مقاومتی آن است که همان‌گونه که در دفاع مقدس توانستیم باایمان به خدا و اتکا به قدرت‌ها و استعدادهای درونی کشور بر دشمن پیروز شویم در عرصه اقتصادی نیز می‌توان با اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به رشد و پیشرفت و رفاه دست‌یافت، چراکه تجربه اقتصاد به ما نشان داد که بیگانه، بیگانه است و به عهد و پیمانش پایبند نیست و دلش برای ما نمی‌سوزد و این خود ما هستیم که باید مشکلات اقتصادی را با تکیه بر نیروی جوان کشور حل کنیم.

واردات بی رویه خیانت به کشور است

وی، کنترل شدید و دقیق بر واردات کالاهای خارجی را در تحقق شعار سال از سوی دولت مهم عنوان و تصریح کرد: حقیقتاً خیانت است که ما کالایی را که در درون کشور تولید می‌کنیم، نمونه مشابه آن را از خارج وارد کنیم، چراکه این کار خیانت به ذخایر ارزی کشور و خیانت به ذهن مهندسان ایرانی و توانایی کارگران کشور است.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد:  بدتر از واردات، مسئله قاچاق است که همچون سمی مهلک اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشاند.

دولت متخصصان جوان را جایگزین مدیران از نفس افتاده کند

وی، برقراری پیوند  میان صنعت و دانشگاه برای تحقق شعار سال ضروری دانست و افزود: جوان متخصص دانشگاهی باید به‌صورت نظام‌مند و سیستمی به بخش تولید و صنعت کشور متصل شود چراکه این کار برکات فراوانی برای کشور دارد که از مهم‌ترین آن‌ها اشتغال جوانان متخصص و شایسته‌سالاری است.

حجت الاسلام اسلامی بابیان اینکه ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرفته از ثمرات پیوند میان دانشگاه و صنعت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز به خاطر عدم استفاده صحیح از علم و تخصص جوانان کشور، با پدیده شوم فرار مغزها مواجهیم، لذا دولت باید مدیران از نفس افتاده، کم‌تحرک و خسته را از قطار مدیریت کشور پیاده و نیروی پرنشاط و متخصص جوان را جایگزین کند.

 ضرورت فرهگ سازی خرید کالای ایرانی

این کارشناس حوزوی، نقش مردم را در تحقق شعار سال بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: در جامعه کنونی خرید کالای خارجی یک افتخار و ارزش از سوی مردم محسوب می‌شود، درحالی‌که باید خرید کالای داخلی به یک ارزش تبدیل شود، چراکه با خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد به تولید کشور ضربه وارد و چرخه‌های تولید کشور کند و سبب بیکار شدن جوانان این کشور می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد: مردم باید به خرید کالای ایرانی به چشم یک عمل عبادی و یک وظیفه ملی نگاه کنند و البته صنعت گران نیز باید تلاش کنند و تولیدات خود را ازنظر کیفی با نمونه‌های خارجی رقابت‌پذیر کنند.

مدیران انقلابی و کارآمد؛ موتور محرکه اقتصاد مقاومتی

وی، موتور محرکه اقتصاد مقاومتی را وجود مدیران متدین، انقلابی و کارآمد عنوان و خاطرنشان کرد: در هر بخشی که تفکر و مدیریت انقلابی و کارآمد حاکم شد ما در آن بخش شاهد گشایش امور و پیشرفت برای مردم و کشور بودیم لذا مردم باید بدانند که اگر می‌خواهند در عرصه‌های اقتصادی به پیشرفت و رفاه برسند راه‌حل آن انتخاب مدیران انقلابی، کارآمد، متخصص و متدین در دولت و مجلس است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha