پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمتی

حوزه/ مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دوره آموزشی بدو تبلیغ برای ۲۶۵ روحانی مستقر در خراسان رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با بیان اینکه  دوره های آموزشی بدو تبلیغ ویژه روحانیون مستقر جدید در خراسان رضوی است که این دوره را نگذرانده اند، ابراز کرد: آموزش این دسته از افراد در قالب ۵ دوره به تعداد ۲۶۵ نفر در سال 95 اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را هماهنگ سازی تبلیغ، تخصصی کردن روش های تبلیغ، ارتقای سطح آگاهی های عمومی، تخصصی و تقویت کارکردهای عبادی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی روحانیون مستقر اعلام کرد و افزود: سرفصل های این دوره های آموزشی شامل عقاید اسلامی، احکام فقهی، آشنایی با اصول و بایسته های تبلیغ، روش پاسخگویی به شبهات، آموزش و فرهنگ سازی دینی در روستا، سواد رسانه ای، آشنایی با گفتمان های فرهنگی اجتماعی رهبرمعظم انقلاب، آسیب های اجتماعی و… بود.
 

*دوره های آموزشی ویژه مداحان و هیئت های مذهبی

همچنین، حجت‌الاسلام سید حسین علیزاده، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در گفتگویی با اشاره به وجود بیش از ۳۲۰۰ مداح در سطح استان خراسان رضوی و لزوم تقویت و حمایت از فعالیت های آنان، اظهار کرد: ۲۲ کارگاه آموزشی به منظور ارتقا سطح علمی و ارائه محتوای لازم برای مداحان اهل بیت(ع) در سال ۹۵ ویژه مداحان و ذاکران در سطح این استان برگزار شد.

وی آداب مدح و تعزیت، ستایشگری و تحریفات عاشورا، جایگاه ولایت در فقه سیاسی شیعه، آشنایی با جریانات فرهنگی معارض با اسلام، احکام مداحی را از سر فصل های این کارگاه های آموزشی برشمرد و ابراز کرد: در این کارگاه های آموزشی بیش از ۸۰۰ مداح در سطح استان بهره مند شدند.

حجت‌الاسلام علیزاده، هدف از برگزاری این کارگاه ها را احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در همه زمینه های مورد نیاز و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان عنوان کرد و افزود: استعدادیابی و آموزش نوجوانان و تبیین و شناساندن معارف و ارزش های اسلامی ونیز مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای عموم مردم به ‌ویژه جوانان از مهمترین رسالت کانون مداحان است.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه از برگزاری ۳۵ کارگاه آموزشی ویژه هیئات مذهبی استان با حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر در سال ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه هیئات مذهبی در جامعه، به‌ویژه در مناسبت های مذهبی و فرهنگی و در راستای ضرورت ساماندهی و آموزش مستمر مسئولان هیئت های مذهبی، این دوره ها برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی را ارتقا سطح علمی، آگاهی و آشنایی با مسائل روز و همچنین فعال کردن شورای هیئت  های مذهبی عنوان و خاطر نشان کرد: جایگاه ولایت فقیه در اندیشه اسلام، شناخت جریانات فرهنگی معارض، اصول مدیریت در تشکل های دینی و هیئات مذهبی، شیوه های توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی، آسیب ها و چالش های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از جمله سرفصل هایی بود که در این دوره آموزشی مورد بحث و آموزش قرار گرفت.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: هیئت های مذهبی با داشتن ده ها هزار عضو فعال، بزرگترین شبکه فرهنگی تبلیغی جهان تشیع است که جایگاه والا و ظرفیت وسیع و نقش قابل توجهی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و توسعه باورهای دینی درجامعه دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha