سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام میثم همایی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس با بیان این که ماه رجب بهترین فرصت ابراز بندگی به درگاه معبود یکتا می باشد، گفت: ماه رجب فرصت خودسازی و رسیدن به قرب الهی است.

حجت الاسلام همایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با تبریک ایام ماه رجب المرجب، گفت: برخی از ماه ها به جهت اتفاقات و حوادث پربرکتی که در آن رخ داده، از ارزش و اهمیت بسیار و چه بسا فوق العاده ای برخوردار می باشد که از جمله این ماه ها می توان به ماه رجب اشاره کرد.

وی افزود: یکی از برکات این ماه مصادف شدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) در این ماه است که در این باب آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی  آن را ماه خاصه امیرالمؤمنین امام علی(ع) معرفی می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس با بیان این که سه ماه رجب، شعبان و رمضان، ارزش و برکات عظیمی برای بندگان خدا در بر دارد، گفت: ما انسان ها در این سه ماه مبارک، در واقع بهترین فرصت را داریم که ضمن توبه به درگاه الهی، بیش از گذشته به رحمت و رأفت خداوند امیدوار باشیم، چنانکه معصومین(ع) تأکید دارند که ماه رجب، ماه پیامبر(ص) و ماه استغفار است و باید با طلب آمرزش فراوان در این ماه، از این نعمت و فرصت الهی نهایت استفاده را کنیم. 

حجت الاسلام همایی افزود: باید با طلب آمرزش به درگاه الهی، توفیق بندگی خداوند را کسب کرده و از فضائل ارزشمند این ماه برخوردار می شویم؛ طلاب جوان باید این ماه پربرکت رجب و این روزها و شبها را غنیمت بشمارند و شبها را با بیتوته کردن در مکان های مقدس، شب زنده داری کرده و بدانند این اقدام آنان، قدمی بزرگ به سمت خود سازی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha