جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه رجب

حوزه/ کارشناس تخصص تبلیغ در خراسان جنوبی، ماه رجب را ماه خاص و مورد عنایت خداوند دانست و بر لزوم مداومت بر استغفار، در این ماه پربرکت تأکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان جنوبی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب، با اشاره به این که این ماه، بسیار با فضیلت و از الطاف الهی برای انسان ها محسوب می شود، اظهار داشت: در این ماه باید فرصت های از دست رفته برای کسب معرفت و کسب رضای پروردگار را احیاء کرد.

وی به فضیلت‌های ماه مبارک رجب اشاره کرد و بیان داشت: در این ماه که ماه رحمت و مغفرت الهی است اعمال بسیاری وارد شده که مهمترین آن گفتن ذکر استغفار و مداومت بر آن است.

کارشناس مذهبی، خواندن نماز و روزه این ماه در پنجشنبه، جمعه و شنبه را از اعمال مورد تأکید این ماه ذکر کرد و گفت: دعا، اعتکاف  و نماز ماه رجب، همه وسیله ای است برای این که ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوت بخشیم.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: از حضرت رسول اكرم(ص) روايت شده كه ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضيلت به آن نمی رسد و كسی كه يك روز از ماه رجب را روزه دارد، مستوجب خوشنودی بزرگ خدا می شود.

وی با بیان اینکه در ماه رجب خوان رحمت گسترده خداوند بر بندگان جاری می شود، اضافه کرد: در این ماه عظیم توبه انسان پذیرفته و دعاها مستجاب می گردد.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که مؤمنان در این ماه بسیار ذکر «استغفرالله ربی و اتوب و علیه» را بر زبان جاری کنند، اعلام کرد: همچنین بیان ذکر «لا إِلَهَ إِلا اللهُ» در این ماه ثواب بالایی دارد.

حجت الاسلام هاشمی به مناسبت های ماه رجب اشاره کرد و توضیح داد: ولادت امام محمد باقر(ع)، شهادت امام هادی(ع)، ولادت امام جواد(ع)، ولادت امام علی(ع)، وفات حضرت زینب(س)، فتح قلعه خیبر، شهادت امام کاظم(ع)، وفات حضرت ابوطالب(ع)، بعثت پیامبر اکرم(ع) و خروج امام حسین(ع) از مدینه به سوی مکه از مناسبت های این ماه است.

وی گفت: در حدیثی دیگر نیز از پيامبر(ص) روایت شده که هر كه در يك شب از ماه رجب، در دو ركعت نماز، صد مرتبه سوره توحيد را بخواند، مانند كسی است كه در راه خدا صد سال روزه گرفته و حق تعالى براى اين عمل صد قصر در بهشت به او مرحمت فرمايد، که هر قصرى از آن در جوار پيامبرى از پيامبران(ع) می باشد.

کارشناس تخصص تبلیغ در استان خراسان جنوبی، ماه رجب را ماه توحید و همنشینی با محبوب دانست و خاطرنشان کرد: روایت شده که اگر شخصی نمی تواند در ماه رجب روزه بگیرد، هر روز صد مرتبه تسبیحات «سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ» را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که خداوند ماه رجب را وسیله اتصال با خود و بندگانش قرار داده است، تبیین کرد: باید انسان در روزها و شب‌های این ماه پرفضیلت از خداوند برای بخشش گناهان خود طلب عفو و بخشش کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha