جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به فتنه ۸۸ و زمان شناسی مردم انقلابی، تصریح کرد: مردم ایران با بصیرت کافی در سال ۸۸ در دفاع از انقلاب ایستادند و نگذاشتند که انقلاب و آرمان های اسلام و امام راحل تضعیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عصر امروز در همایش فعالان انقلابی همدان گفت: امیر مومنان علی(ع) در زمانی که مردم برای دعوت ایشان به خلافت آمدند این جمله را بیان فرمودند «اگر نبود حضور فشرده مردم براي بيعت، و عهدي كه خدا از عالمان گرفته است كه بر شكم بارگي ستمگر و محروميّت ستمديده صحّه نگذارند، حتما افسار خلافت را رها مي ‏كردم و هرگز زير بار مسؤوليت نمي ‏رفتم».

وی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: در  انتخابات ما باید در کنار هم جمع شویم و با هدفی الهی سعی در انتخاب فردی اصلح در راستای تعالی جامعه و حکومت اسلامی داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری تصریح کرد: علما و بزرگان، پیمانی نزد خداوند متعال دارند تا در حد توان پای مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بایستند و جلوی ظلم ظالمانی که سودشان در راه این راه است سکوت نکنند.

مدیر حوزه علمیه همدان تاکید کرد: ما اول باید حساب خود را با خداوند متعال شفاف کنیم و تمام کار و رفت و آمد هایمان را برای خداوند متعال انجام دهیم و در انتخابات پیشرو با هدفی کاملا الهی در صحنه حاضر شویم.

وی با بیان اینکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی یک آرمان الهی است ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب با اخلاص و نیت الهی این انقلاب را پایه گذاری کرده و در این راستا فرموده حفظ نظام از اوجب واجبات است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به ضرورت مسئول بودن در قبال جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید کسی که وارد صبح شود، ولی اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست.

وی در ادامه با اشاره به آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا" ابراز داشت: این آیه را باید در همه مسائل و زندگی خود جاری کنیم و تا آخر عمر در کنار خط قرآن و اهل بیت (ع) باشیم.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به فتنه 88 و زمان شناسی مردم انقلابی، تصریح کرد: مردم ایران با بصیرت کافی در سال 88 در دفاع از انقلاب ایستادند و نگذاشتند که انقلاب و آرمان های اسلام و امام راحل تضعیف شود.

وی در پایان با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید انتخابات از پایه های نظام است و مردم سالاری دینی با شرکت و حضور و اراده مردم صورت می گیرد، از این رو باید همه مردم به خصوص حوزه های علمیه در انتخابات و مسایل مهم کشور انقلابی عمل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرهنگی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    حق التدریس شاغلین فرهنگی روبدید