چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نرخ پایین متقاضی سرپرستی کودکان یتیم در میان مسلمانان انگلیس

حوزه/یک سازمان خیریه بشردوستان در انگلستان پروژه‌ای برای افزایش مشارکت مسلمانان در فرزندخواندگی کودکان بی‌سرپرست و یتیم راه اندازی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، یک سازمان خیریه بشردوستانه در انگلستان برای نخستین بار در انگلستان پروژه‌ای برای افزایش مشارکت مسلمانان در فرزندخواندگی کودکان یتیم و بی‌سرپرست راه اندازی کرده است.

سازمان خیریه «فراخوان پنی» مستقر در ویکفیلد در غرب یورکشایر در انگلیس یک بودجه 200 هزار یورویی از وزارت آموزش و پرورش این کشور برای حمایت از این پروژه 12 ماهه گرفته است.

طبق اسناد منتشر شده توسط این سازمان خیریه در سال 2015 در انگلستان از 70 هزار کودک یتیم و بی‌سرپرست تنها نزدیک به 2 هزار نفر به فرزندی قبول شده‌اند که گفته می‌شود ارقام اصلی احتمالا بالاتر باشد زیرا یک سوم شوراهای انگلیسی مدارک مذهبی کودکان بی‌سرپرست را نگهداری نمی‌کنند. این آمارها نشان می‌دهند که تقاضای خانواده‌های مسلمان به سرپرستی و فرزندخواندگی قبول کردن کودکان یتیم بسیار پایین است.

سپردن کودکان یتیم مسلمان به غیرمسلمانان اشتباه است

تی جیوا مدیر فرزندخواندگی و به سرپرستی قبول کردن کودکان در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بسیاری از مسلمانان انگلیس اطلاعات بسیار کمی نسبت به امر فرزندخواندگی دارند. بسیاری از آنان به اشتباه تصور می‌کنند که فرزندخواندگی یک گناه محسوب می‌شود. من به شخصه معتقدم که با اصلاح این تفکر اشتباه، درخواست‌های بیشتری از سوی جامعه مسلمانان برای به فرزندی قبول کردن کودکان بی‌سرپرست و بی‌پناهی که نیاز به خانه و امنیت دارند خواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه به همین جهت نیز بسیاری از کودکان مسلمان به خانواده‌های غیرمسلمان سپرده می‌شوند. اگر بتوانیم کودکان را به خانواده‌هایی با مذهب مشابه بسپاریم، در نتیجه می‌توانیم نیازهای مذهبی و فرهنگی آنان را تضمین کنیم.

در همین راستا این سازمان خیریه یک گروه از اندیشمندان برجسته اسلامی در انگلستان را دعوت به نگارش راهنمایی برای روشن ساختن موضوع دین اسلام در فرزندخواندگی کرده است. به علاوه آن‌ها در ادامه قصد مشارکت در نشست‌های اجتماعات مذهبی و مساجد به منظور بالا بردن آگاهی مردم در این زمینه را دارند.

در کنار این اقدامات این موسسه همچنین اقدام به استخدام و آموزش مددکاران اجتماعی برای کمک به پشتیبانی بهتر از متقاضیان مسلمان کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha