چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم اعزام مبلغان اوقاف به راهپیمایی اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۲۵۰ مبلغ و مبلغه روحانی به مساجد میزبان معتکفان در ایام البیض در این استان برای برگزاری هر چه‌بهتر آیین اعتکاف خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری هر چه‌بهتر آیین اعتکاف، اظهار داشت: به همین منظور 250 مبلغ و مبلغه روحانی از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و خراسان شمالی به مساجد این استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام اعتکاف افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی برای معتکفان، برپایی حلقه‌های صالحین و مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان حاضر در مراسم اعتکاف به‌منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داوود، اجرای زنده اذان در مساجد و غیره را از دیگر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این ایام برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف هم‌زمان با ایام البیض (سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب) مصادف با 22 تا 24 فروردین‌ماه جاری در مساجد استان برگزار می‌شود، گفت: بیش از 150 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی در ایام اعتکاف امسال میزبان معتکفان خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در آیین معنوی اعتکاف از دهم فروردین‌ماه در استان به‌صورت اینترنتی آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متقاضیان برای شرکت در آیین اعتکاف می‌توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت تبیان خراسان شمالی به نشانی اینترنتی www.tebyan-boj.ir مراجعه کرده و نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha