سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه قانون‌های تصویب‌شده در مجلس باید رفع کننده مشکلات جامعه باشد، گفت: ضروری است قوانین قدیمی، مزاحم و دست‌ و پا گیر اصلاح شوند تا بسترهای لازم برای تولید و اشتغال بیشتر در کشور فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه سه‌شنبه در دیدار فرمانده و معاونان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان اظهار داشت: باید در حوزه مسئولیت‌پذیری در انجام کارها، تعهد بیشتری داشته باشیم و احسن الحال را میزان و معیار قرار دهیم تا بتوانیم وضعیت خود و جامعه را به سمت بهتر شدن سوق دهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به مضامین دعای تحویل سال، افزود: دعای تحویل سال یک دستورالعمل و سبک زندگی اسلامی است و بهتر شدن در همه حوزه‌ها و بخش‌ها را به ما یادآوری می‌کند که ما باید سعی کنیم به سمت تعالی پیش برویم.

وی تصریح کرد: جمله «یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»؛ یعنی این که ما باید خودمان را از نظر فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم در سال گذشته چه بوده‌ایم و چه‌کارهایی انجام داده و چه تغییراتی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی کنیم که در سال جدید بهتر از سال گذشته آینده خود را رقم بزنیم.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه بهار طبیعت امسال با بهار معنویت هم‌زمان شده است، گفت: 3 ماه نخست امسال با ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که هر سه این ماه‌ها بهار عبادت، استغفار، نیایش و معرفت هستند، همراه شده است.

وی با تبریک فرارسیدن ماه رجب، این ماه را موعد بارش رحمت  و برکت پروردگار دانست و اظهار داشت: ماه رجب مقدمه ورود به ضیافت الهی است؛ ازاین‌رو باید این مقدمه را به‌درستی طی کنیم تا به ذی المقدمه برسیم و توفیق حضور در ماه رمضان ماه ضیافت الهی را به دست بیاوریم و سعی کنیم تا بهترین بهره معنوی را از این ماه‌ها ببریم.

قوانین ناقص و مزاحم سبب ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین در دیدار علی قربانی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: قوانین ناقص و مزاحم سبب ایجاد ناامیدی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان در زمینه‌های اشتغال می‌شود؛ ازاین‌رو باید نمایندگان به این امر بیش‌ازپیش توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید قانون‌های تصویب‌شده در مجلس رفع کننده مشکلات جامعه باشد، افزود: ضروری است قوانین قدیمی، مزاحم و دست‌ و پا گیر اصلاح شوند تا بسترهای لازم برای تولید و اشتغال بیشتر در کشور فراهم شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه قانون درست از شاخصه‌های مدیریت اسلامی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه باید علاوه بر تصویب قوانین جدید، قوانین دست‌ و پاگیر و مزاحم گذشته را مورد بررسی قرار داده و اصلاح کنند تا جامعه به سمت تعالی و پیشرفت گام بردارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha