جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبک زندگی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آرین شهر خراسان جنوبی از سبک زندگی اسلامی به عنوان حلقه فراموش شده جامعه نام برد و گفت: باید دست اندرکاران و مسئولین در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام جواد زاهد در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، پیرامون بحث سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده  نیست، که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی، خانواده ها را در مسیر عزت و تعالی قرار می دهد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آرین شهر از سبک زندگی اسلامی به عنوان حلقه فراموش شده جامعه نام برد و افزود: باید دست اندرکاران و مسئولین در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی  تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان این که سبک زندگی فردی مقدمه ای برای زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: رذائل اخلاقی چون بزرگنمایی، ریا، چاپلوسی، غیبت، و ... در فرهنگ سبک زندگی اسلامی- ایرانی  جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام زاهد خاطرنشان کرد: در سبک زندگی اسلامی- ایرانی که مطابق با شرع و شریعت است، رفتار، گفتار و کردار افراد منطبق با روش ائمه اطهار(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آرین شهر ضمن ابراز نگرانی از ترویج سبک زندگی غربی و گرایش برخی افراد جامعه به آن، یادآور شد: دوری از معنویت حقیقی از مهمترین ویژگی فرهنگ غرب است.

حجت الاسلام زاهد، تجمل گرایی و بی بندوباری را، از دیگر ویژگی های فرهنگ غرب عنوان کرد و گفت: غرب گرایی یکی از مهمترین دلایل فروپاشی زندگی های خانوادگی است.

وی در ادامه با اشاره  به ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان، بیان کرد: برای رسیدن به این مهم در وهله اول پدر و مادر باید یک الگوی کامل برای فرزندانشان بوده و خودشان فضیلت های اخلاقی را رعایت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آرین شهر، مهمترین خدمت والدین به فرزندان را، تربیت صحیح آنان دانست و ابراز داشت: مشاوره از اهل فن در این خصوص دومین راهکار در این زمینه است.

وی  با اشاره به این نکته که نقش طلاب و روحانیت در مسائل مختلف جامعه بسیار اساسی است، مطرح کرد: به دلیل این که مردم روحانیت را به عنوان سمبل دین می شناسند، آنان بایستی خودشان آشنایی کامل با مسائل داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha